اخرین خبرها از جریمه ریالی سربازی در بودجه ۹۸

سردار مسعود مطهر ، در این باره گفت: همانطور که پیش از این نیز بارها گفته شده بود، در لایحه بودجه سال ۹۸ جریمه ریالی مشمولان غایب پیش بینی نشده و لذا امسال آخرین سال اجرای این مقررات است.

وی با بیان اینکه این طرح با درخواست ستادکل نیروهای مسلح از دولت و مجلس در لایحه پیشنهادی بودجه قرار نگرفت، اظهارکرد: مشمولانی که تا پایان امسال هشت سال غیبت یا بیشتر از آن داشته باشند می‌توانند در روزهای باقی مانده از سال جاری با مراجعه به مراکز پلیس + ۱۰ درخواست خود را ثبت کرده و با پرداخت جریمه از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

مطهر درباره اینکه آیا نمایندگان مجلس می‌توانند در لایحه بودجه ۹۸ چنین طرحی را وارد کنند، گفت: ما با نمایندگان مجلس در این خصوص صحبت کرده و دلایل مخالفت خود را نیز تشریح کرده‌ایم، اما اگر چنین اقدامی انجام شود، قطعا ستادکل نیروهای مسلح با آن مخالفت خواهد کرد. همانطور که می‌دانید در قوانین مربوط به نیروهای مسلح و مواردی که با بنیه دفاعی کشور در ارتباط است باید نظر فرماندهی معظم کل قوا اخذ شده و پس از موافقت ایشان موضوع در مجلس طرح شود.

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس ستادکل نیروهای مسلح، از سال آینده مشمولان غایب دیگر امکان معافیت از سربازی با پرداخت جریمه ریالی را ندارند و باید وضعیت سربازی خود را حتما تعیین تکلیف کنند.

پیش از این کمال دهقانی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفته بود که احتمال بازگشت طرح خرید سربازی در بودجه ۹۸ با درخواست نمایندگان وجود دارد؛ چراکه با توجه به کاهش درآمدهای نیروهای مسلح بعید نیست که مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی بودجه مجددا این موضوع را بگنجاند.

وی در ‌عین ‌حال گفته بود که نمایندگان در زمان بررسی بودجه در کمیسیون امنیت ملی از مسئولان ستاد کل دعوت می‌کنند و علت حذف طرح خرید سربازی را می پرسند که چرا به یک باره طرحی که چند سال اجرا می شده است را قطع کرده‌اند.

دهقانی افزوده بود: اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد با درخواست نمایندگان این پیشنهاد مجددا در بودجه مطرح شده و متقاضیان همچون سال‌های قبل امکان استفاده از طرح “خرید سربازی” را دارند، اما اگر دلایل مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح قانع کننده باشد، دیگر چنین طرحی در سال‌ آینده اجرایی نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفده =

دکمه بازگشت به بالا