کنار سفره های همدلی و وحدت اقدام ایرانی در نوروز رمضانی رادیو فرهنگ

ریال نیوز : با آغاز ماه مبارک رمضان هرسال خاطراتی هستند که از کنج ذهن ما آدم ها بیرون می آیند و غبار روزگار از آن زدوده شده و آینه گذشته دوست داشتنی ما می شوند.

به گزارش ریال نیوز ، همراهی رادیو با سحرها ‌و افطارهای ماه رمضان از جمله این خاطرات است از سال ۷۰ تا چند سال بعد از ان و از سال گذشته تا امسال شاهد همنشینی سفره های رمضانی با دیدو بازدیدهای نوروزی هستیم در این میان رادیو فرهنگ نیز با توجه به ماموریتی که دارد برنامه های مختلفی را تدارک دیده است به همین سبب با دکتر سید مرتضی کاظمی دینان مدیر شبکه رادیویی فرهنگ به گفتگو نشستیم .

وی درباره مهترین‌محورهایی که برای این ایام تدارک دیده شده می گوید :رادیو به ویژه در ماه مبارک رمضان مخاطب‌های خاصی دارد و همراهی مخاطب در سحرگاهان بیشتر هم می شود و اکثر مردم هم خاطرات به یادماندنی با برنامه های رادیویی در ماه رمضان دارند ، رادیو فرهنگ به همین علت ویژه برنامه سحر را با دو صدای خاطره انگیز آماده کرده و اساتید پیشکسوت، بهروز رضوی و مریم واعظ پور همراه سحرخیزان خواهند بود .

کاظمی دینان با اشاره به این‌که امسال با توجه به مصادف شدن ماه رمضان با تعطیلات نوروزی حال و هوای برنامه های رادیو فرهنگ کمی متفاوت خواهد بود ادامه می دهد: رادیو برای مردم ما تنها یک رسانه جمعی نیست بلکه بخشی از خاطرات مشترکی است که داریم و رادیو فرهنگ نیز با توجه به آنچه برای مخاطب مهم است برای حفظ ارزش خاطرات و در عین حال آشناسازی نسل جدید با تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت در محتوای برنامه ها به این مهم توجه کرده است

وی اضافه می کند : رادیو فرهنگ در عین توجه به فرهنگ صله رحم، دید‌و بازدید ، دوری از کدورت ها و همنشینی با بزرگترها در برنامه ها تلاش می کند به فرهنگ همدلی و وحدت اقوام ایرانی و همچنین همراهی مومنان و ‌‌دستگیری از هم در این ایام نیز بپردازد .

کاظمی دینان با تاکید بر این موضوع که جشن ملی نوروز و ماه مبارک رمضان فرصتی برای همدلی است می گوید: همچون سال‌های گذشته، امسال نیز در برنامه های رادیو فرهنگ به ترویج فرهنگ همدلی و مهربانی و کمک به حل مشکلات در عین حال نشاط معنوی در خانواده نیز توجه ویژه داریم و با بازنمایی فرهنگ اقوام ایرانی در برنامه گلستانه از درهم آمیختگی فرهنگ ایرانی – اسلامی می گوییم.

وی در ادامه بیان می کند : انس با قرآن کریم ، بهار طبیعت در ادبیات فارسی و بهار قرآن در شعر و نثر ، توجه به آداب و رسوم رمضان در خرده فرهنگ ها ، معرفی و احیا رسوم بهاری و رمضانی همچون سحوری خوانی و چاووشی و … معرفی کتاب و توجه به جایگاه مساجد از جمله محورهایی است که در برنامه ها لحاظ کرده ایم. امسال یک اتفاق ویژه نیز برای برنامه افطار داریم که این برنامه را بصورت زنده از محل ۵ مسجد بزرگ، به مخاطبان عزیزمان ارائه می کنیم‌.

ضمن این‌که توجه ویژه به نهج البلاغه و فرمایشات گهربار امیر مؤمنان نیز در برنامه هایمان برجسته خواهد بود‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا