در دیدار رؤسای جمهور ایران و ترکیه چه گذشت؟

ریال نیوز : رئیس جمهور تاکید کرد: اکنون همه کشورهای اسلامی از جمله ایران، ترکیه و مصر در معرض امتحانی الهی قرار دارند تا با اقدامات به‌موقع خود با جنایت بی‌سابقه صهیونیست‌ها مقابله کنند.

به گزارش ریال نیوز ، سید ابراهیم رئیسی در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، مساله فلسطین و جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی در غزه را مهمترین دغدغه امروز جهان اسلام و بلکه جامعه بشری دانست و با تاکید بر ضرورت فشار همه‌جانبه جهان اسلام بر رژیم جنایتکار صهیونیستی، قطع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونسیتی را به‌عنوان اقدامی موثر و بازدارنده در توقف جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین خواستار شد.

رئیسی قتل‌عام فلسطینیان بی‌دفاع و سکوت مرگبار سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر را مایه تاسف دانست و تاکید کرد: اکنون همه کشورهای اسلامی از جمله ایران، ترکیه و مصر در معرض امتحانی الهی قرار دارند تا با اقدامات به‌موقع خود با این جنایت بی‌سابقه مقابله کنند.

رئیس جمهور با ضروری دانستن اقدام هماهنگ جهان اسلام در دفاع از فلسطینیان تاکید کرد: ارزیابی بنده این است که اگر نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی در عربستان منجر به کمک به ملت فلسطین و نجات آنها نشود، دامنه درگیری‌ها در منطقه افزایش می‌یابد، چرا که ملت‌های منطقه متوجه می‌شوند که دولت‌های اسلامی در کمک به مردم فلسطین و غزه ناتوان هستند.

رئیسی ضمن گلایه شدید از روند قطره‌چکانی کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه، به نقش موثر گذرگاه رفح و کشور مصر در کمک‌رسانی اشاره و از توقف محموله‌های کمک‌های بشردوستانه و مردمی ایران و چندین کشور مسلمان دیگر در این گذرگاه گلایه کرد.

در این دیدار رجب طیب اردوغان نیز با ابراز تاسف از فجایع انسانی در غزه، تعهد داد که در کمک به مردم فلسطین و فشار بر رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران همراهی کند.

رئیس جمهور در این دیدار همچنین روابط دوجانبه ایران و ترکیه را رو به گسترش توصیف کرد و بر فراهم بودن زمینه توسعه بیشتر روابط به‌ویژه در بخش تجاری، انرژی و اقتصادی و ارتقای آن به سطوح بالاتر تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا