حمایت شرکت آب منطقه ای قزوین از دانش بنیان ها

ریال نیوز : مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: ما از شرکت های دانش بنیان که بتوانند نسخه عملیاتی برای حل مشکلات موجود در حوزه منابع آبی استان ارائه دهند، حمایت همه جانبه می کنیم.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین، کمیته مشترک تحقیقات شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان قزوین با حضور معاون مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو، معاون مدیرکل دفتر تحقیقات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین، رئیس گروه تحقیق و پژوهش شرکت مدیریت منابع آب ایران و جمعی از اساتید دانشگاهی و اعضای کمیته تحقیقات در محل سالن جلسات این شرکت برگزار گردید.

اسماعیل درویشی معاون مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو در این جلسه گفت: براساس سیاست های تدوین شده از حدود یکسال پیش تعامل با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس طی یکسال گذشته جلساتی با عنوان سه شنبه های دانشگاهی برگزار شده که در این جلسات روش ها و راه های ارتباطی بین صنعت آب و برق با دانشگاه ها بررسی شده است.

درویشی افزود: براساس نام گذاری سال جاری با عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان و همچنین تولیدات مبتنی بر دانش بنیان مورد تاکید می باشد. لذا انتظار داریم ظرفیت های نخبگان و شرکت های دانش بنیان توسط شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان ها شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

یداله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حوزه تحقیق و پژوهش بیان داشت: پژوهش و تحقیقات باید به سمت ارائه راهکارهایی با هدف حل مشکلات روز گام بردارد تا ما بتوانیم از نتایج این پژوهش ها برای حل چاش های موجود در زمینه منابع آبی همچون مباحثی مانند کمیت،  کیفیت آب، فرونشست زمین و… استفاده نماییم.

ملکی ادامه داد: باتوجه به عنوان سال بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان مطرح است و ما اعلام می کنیم از شرکت هایی که بتوانند نسخه عملیاتی برای حل مشکلات موجود در حوزه منابع آبی استان ارائه دهند حمایت همه جانبه می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در ادامه گفت: کمیته تحقیقات می توانند پلی برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه ها و صنعت آب و برق باشد و ما وظیفه داریم این ارتباط را تقویت کنیم چرا که استفاده از توان و تجربه در کنار تخصص و علم به روز می تواند سبب بهبود فرایند انجام کارها و ارائه خدمات بهتر به مردم شود.

ملکی تصریح کرد: دیدگاه ما نسبت به پژوهش و تحقیقات یک نگاه مثبت و حمایت گرانه است و بر روی کارها و اقدامات کاربردی تاکید داریم، البته در این خصوص هم روش کار باید درست و اصولی باشد و هم کلیه هزینه های آن باید دیده شود و در نهایت نیز نتایج باید عملیاتی و قابل اجرا باشد.

حمیدرضا قجر رئیس گروه ارتباطات علمی وزارت نیرو با اعلام خبر ایجاد شبکه متخصصین صنعت آب و برق، اظهار داشت: یکی از سیاست های جدید وزارت نیرو بهره گیری از ظرفیت های مجازی است که بر همین مبنا شبکه متخصصین صنعت آب و برق در حال تشکیل می باشد و انتظار می رود متخصصین صنعت آب و برق به عضویت این شبکه درآیند و از زیرساخت این شبکه برای حل مسائل و چالش های صنعت آب و برق در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده نمایند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا