مالیات سنگین مجلس برای دلال ها

ریال نیوز : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم قانون مالیات بر سوداگری را تصویب کرد و مالیات‌های سنگین و مضاعفی بر دلالی‌ها گذاشته شد.

به گزارش ریال نیوز ، محمدباقر قالیباف در نشست با جمعی از هم‌رزمان خود در دفاع مقدس و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: وقتی به مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مجلس نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم ایشان به شاخص‌ها نگاه می‌کنند و به برآیند خروجی عملکرد مجلس توجه دارند. گاهی نگاه ما به مصداق‌هاست. مثلاً یک آقایی یک حرفی در مجلس زده یا مرتکب خطایی شده و این خطا را به حساب تمام مجلس می‌گذاریم. مشخص است این دو شاخص در قضاوت کاملاً باهم متفاوت است.

وی بیان کرد: ما نمی‌توانیم عمل یک یا چند نفر را در یک مجموعه ۲۹۰ نفری به حساب برآِیند عملکرد کل مجلس بگذاریم و بگوییم این مجلس انقلابی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های رهبر انقلاب در ارزیابی عملکرد مجلس بحث مأموریت مجلس است. مهم‌ترین وظیفه مجلس قانون‌گذاری است. مأموریت اصلی مجلس قانون‌گذاری است. در هر کجا که بودم، سعی کردم ارتباط با مردم را قطع نکنم. همیشه بعد از سخنرانی‌ها می‌مانم تا صحبت‌های مردم را بشنوم. مردم می‌گویند شما در مجلس چه کردید؟ وضع قانون که نشد کار! بگویید برای معیشت چه کردید. باید در نظر گرفت وظیفه من به‌عنوان نماینده مردم اجرای قانون نیست.

رهبر انقلاب مجلس را بر اساس قوانین تصویب‌شده ارزیابی می‌کنند

قالیباف ادامه داد: رهبر انقلاب مجلس را بر اساس قوانینی که تصویب کرده ارزیابی می‌کنند. مجلس یازدهم مسیر قانون‌گذاری را بسیار دقیق و با نقشه راه طی کرده است. در اوایل آغاز به کار مجلس یازدهم، در یک مصاحبه تلویزیونی نقشه راه مجلس را برای مردم توضیح دادم. برخی گفتند آقای قالیباف شما اشتباه کردید این را اعلام کردید. مجلس با سایر دستگاه‌ها فرق دارد. نمایندگان از طیف‌های مختلف هستند و گرفتن یک خروجی مناسب از جمع نمایندگان ممکن نیست. اما امروز خداوند را شاکریم که ۸۰ درصد از هر آنچه آن روز به مردم گفتم انجام دادیم و ان‌شاءالله ۲۰ درصد باقی‌مانده را در سال آخر پیش می‌بریم.

فرآیند رسیدگی و بررسی لایحه بودجه در مجلس یازدهم اصلاح شد

وی اظهار داشت: سال گذشته ما قانون آئین‌نامه مجلس درباره فرآیند رسیدگی به قانون بودجه را اصلاح کردیم تا بودجه در دو مرحله از دولت به مجلس بیاید. یعنی یک بار درآمدها را تصویب کنیم، و یک بار هم جداول را بررسی کنیم. یعنی طبق توصیه مقام معظم رهبری، مجلس دیگر حق ندارد بدون برآورد درآمدها رقمی را برای هزینه‌کردها تصویب کند. تغییرات آئین‌نامه داخلی جزو سخت‌ترین تغییرات قانونی است که به دوسوم رأی نمایندگان نیاز دارد که مجلس رأی داد. کسی این را ندید. اما حضرت آقا این موضوع را دیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از قانون مجلس یازدهم، هر کسی بخواهد هر شغلی راه بیندازد، از دو حالت خارج نیست. یک پنجره واحدی درست شده است و همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی باید به این پنجره بیایند. این دو حالت یا ثبت‌محور است یا تأییدمحور. اگر ثبت‌محور باشد، تا سه روز دولت مهلت دارد بررسی کند و پاسخ دهد. اگر پس از این سه روز آن دستگاه جوابی نداد، فرد می‌تواند کارش را شروع کند. در حوزه مجوزهای تأییدمحور، مثل حوزه‌های محیط‌زیستی و امنیت غذایی و… نیز آن دستگاه سه ماه فرصت دارد برای پاسخ دادن. اگر پاسخ نداد، مبنا بر تأیید مجوز است.

در مجلس یازدهم مالیات‌های سنگینی بر دلالی‌ها گذاشته شد

قالیباف تصریح کرد: یکی از قانون‌های مهمی که در مجلس تصویب شد، که پیش‌تر چند بار آمده بود و تصویب نشده بود، زیرا مخالفان این قانون صدای بسیار بلندی دارند، قانون مالیات بر سوداگری است. در مجلس یازدهم، مالیات‌های سنگین و مضاعفی بر دلالی‌ها گذاشته شد.

وی متذکر شد: یکی از اقدامات مهم مجلس یازدهم تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود. در ابتدای سال ۱۴۰۱ حضرت آقا فرمودند تولید دانش‌بنیان موضوع مهمی است و سال را نیز به همین نام مزین کردند. اما مجلس بر اساس نقشه راهی که مدت‌ها قبل‌تر داشت در ۱۷ اردیبهشت همان سال قانون کامل و جامع دانش‌بنیان را ابلاغ کرد. در پایان سال ۱۴۰۱، دانش‌بنیان‌ها که خدمت رهبری رسیدند، حضرت آقا فرمودند اولین سالی بود که توانستید به جهشی در تولید برسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۲۳ دستگاه اصلی ما با یکدیگر ارتباط نداشتند تا داده‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا مردم معطل نشوند. پیش از اجرای این قانون، هر کجا بروید باید هزار بار اطلاعات و مدارک را کامل کنید. نزدیک یک دهه بود که حضرت آقا بر این پنجره واحد تأکید داشتند تا همه اطلاعات یکپارچه شود.

نباید در مقوله حجاب دوقطبی‌سازی ایجاد کنیم

قالیباف اظهار داشت: در مسئله حجاب، از ابعاد مختلف مانند بُعد شرعی، قانونی، اجتماعی و فلسفی وظیفه داریم. معتقدم جنبه هویتی حجاب مهم‌تر از چهار بُعد دیگر آن است. جنس این کار نیز ایجابی است. در گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس مشخص شد ۳۲ دستگاه، که اعتبار می‌گیرند تا در حوزه حجاب کار کنند، کوتاهی کرده‌اند. باید دقت کنیم در این میدان دوقطبی‌سازی ایجاد نکنیم. مردم را مقابل هم قرار ندهیم که این کار خواسته دشمن است. در لایحه حجاب، تمام تلاش مجلس تصویب قانونی دقیق و قابل‌اجراست تا جلوی هنجارشکنی‌ها را در این زمینه بگیریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا