معامله ۱۰ میلیاردی مسکن در مرز تهران

به گزارش ریال نیوز ، منطقه 22 پر از برج های تکمیل شده ای است که هنوز در آنها ساکن نشده اند اما جالب است بدانید این منطقه در لیست پر معامله‌ترین مناطق تهران قرار ندارد.

بر اساس اطلاعات «سامانه اطلاعات بازار املاک ایران» در 15 روز نخست شهریورماه تنها 54 قرارداد فروش قطعی به ثبت رسیده است. بر اساس آپارتمان‌های به فروش رفته بیشتر املاک این منطقه به قیمت متری 20 تا 25 میلیون تومان به فروش رفته‌اند اما در میان قیمت‌ها آپارتمانی که متری 15 میلیون به فروش رفته نیز وجود دارد. آپارتمان های قدیمی‌تر تفاوت قیمت چندانی با آپارتمان های با عمر 5 تا 10 سال ندارد.

بر اساس قیمت آپارتمان های فروش رفته شهرک راه آهن غربی و شرقی گران ترین معاملات این ماه این منطقه را به نام خود ثبت کرده است و ارزان‌ترین فروش نیز متعلق به همین شهرک است که آپارتمانی 50 متری 24 ساله به قیمت 800 میلیون تومان به فروش رفته است.

بیشتر املاک این منطقه بالای 90 متر متراژ دارد و در لیست املاک فروش رفته خانه‌های کوچک مقیاس کمتر به چشم می‌خورد.

دو فروش بالای 11 میلیارد تومان در منطقه 22 در پانزده روز نخست شهریورماه به ثبت رسیده است که اولین آپارتمان بالای 10 میلیارد تومانی مربوط به آپارتمانی 208 متری، نوساز در شهرک راه‌آهن غربی متری 51 میلیون تومان به فروش رفته است که قیمت کل آن 11 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است. رکورد بعدی فروش متعلق به ملکی کلنگی در محله زیبادشت است که این ملک 302 متر متراژ داشته و عمر بنای آن 43 سال است و قیمت آن متری 40 میلیون تومان بوده است.

ارزان‌ترین ملک فروش رفته نیز در شهرک راه‌آهن با عمر بنای 24 ساله و متراژ 50 متر مربع و قیمت 800 میلیون تومان در شهرک راه‌آهن بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی در خصوص تحولات بازار مسکن شهر تهران در مردادماه، قیمت آپارتمان‌های منطقه 22 کمی پایین‌تر از متوسط شهر تهران که متری 23 میلیون تومان عنوان شده بود، اعلام شده است و متوسط قیمت آن 22 میلیون و 100 هزار تومان بود. تعداد معاملات انجام شده در مردادماه نیز 125 معامله به ثبت رسیده بود که به نظر می‌آید این منطقه رشد قیمت قابل توجهی نسبت به مردادماه نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا