مصوبه ویژه دولت برای آبرسانی به مشهد

ریال نیوز : وزیر نیرو گفت: تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های اضطراری تامین آب مشهد از سوی وزارت نیرو تقریبا ۱۰۰ درصد است و دولت نیز یک مصوبه ویژه برای آبرسانی به مشهد تصویب کرده است.

به گزارش ریال نیوز ، علی اکبر محرابیان عصر پنجشنبه در نشست بررسی طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ضمن اشاره به روند کاهش بارندگی‌ها در استان خراسان رضوی، افزود: اجرای به موقع و دقیق پروژه‌ها از جمله اولویت‌های اصلی وزارت نیرو برای رفع این مشکل است.

وزیر نیرو ادامه داد: یکی از اقدامات مهم برای مدیریت شرایط موجود، بحث مدیریت منابع و مصرف آب و استفاده از امکانات و ابزارهای کاربردی همچون سیستم تله متری و پایش در آبفای مشهد است. اجرای دقیق و به موقع پروژه‌ها نیز از دیگر اقدامات اساسی و مهم است.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در جامعه برای مصرف بهینه انرژی و آب، افزود: یک بازوی مهم در گذر از شرایط تنش و بحرانی آب، همراهی و مشارکت مردم است، که میزان اثربخشی آن ممکن است از انجام اقدامات و پروژه‌ها نیز بیشتر باشد.

محرابیان ادامه داد: فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم باید بدون ایجاد نگرانی و اضطراب در جامعه انجام شود و صرفاً همراهی مردم را در اصلاح الگوی مصرف به دنبال داشته باشد.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص موضوع تأمین اعتبار پروژه‌های اضطراری تأمین آب مشهد نیز گفت: مجموع اعتباراتی که به هر نحوی برای این مهم اختصاص یافته نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر است چرا که شرایط این کلانشهر به دلیل حضور میلیونی زائران و داشتن چندین پیک مصرف در سال با دیگر نقاط کشور بسیار متفاوت است.

وی افزود: تخصیص اعتبارات از سوی وزارت نیرو تقریباً ۱۰۰ درصد است و دولت نیز یک مصوبه ویژه برای آبرسانی به مشهد تصویب کرده است.

محرابیان با بیان این که خط انتقال سد شوریجه هر چه زودتر باید آغاز شود، افزود: به هر میزانی که آب گیری در این سد انجام شود از آن استفاده خواهیم کرد.

وزیر نیرو همچنین در خصوص وضعیت طرح انتقال آب از هزار مسجد برای شهر مشهد نیز گفت: سرعت عملیات اجرای این پروژه خوب است و اعتبار خوبی هم برای آن پیش بینی شده است.

وی در خصوص پروژه بزرگ انتقال آب از غرب مشهد نیز اظهار کرد: این پروژه هم جز پروژه‌های اولویت دار بوده که فاز اول آن به موقع اجرا شده و باید هرچه سریع‌تر خط برگشت پروژه مذکور اجرا شود.

محرابیان با تاکید بر مدیریت آب در عرصه مصرف به ویژه آبیاری فضای سبز گفت: در این شرایط ویژه و تنش آبی، نباید به هیچ عنوان اجازه آبیاری فضای سبز با آب شرب داده شود و با جدیت با این موضوع برخورد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا