قطعه ۲ آزادراه تهران _ شمال افتتاح شد

ریال نیوز : با حضور رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال به طول ۲۲ کیلومتر افتتاح و همچنین فاز سوم این پروژه کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ریال نیوز ، امروز ۱۵ تیرماه با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال به طول ۲۲ کیلومتر افتتاح شد.

مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می‌کند و با بهره برداری از آن، ۳۰ دقیقه از زمان سفر کاسته می‌شود. همچنین این مسیر نسبت به جاده چالوس مسیر را ۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

در این مسیر ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل به طول ۱۹.۷ کیلومتر احداث شده است. برای احداث مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، به ارزش روز، ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

کاهش وقوع سوانح جاده‌ای و صرفه‌جویی سالانه ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت بخشی از مزایای این مسیر است.

کاهش آلاینده‌ها به میزان ۵۱۱ تن در سال و همچنین کاهش استهلاک وسایل نقلیه عبوری، از دیگر ویژگی‌های تردد مسافران در این مسیر است. برای ساخت این مسیر از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روزانه بیش از ۳۰۰۰ نفر فعالیت داشتند و ۱.۱ میلیون متر مکعب علمیات کوهبری، ترانشه، سنگبرداری و خاکریزی در آن انجام شده است.

۸۶ درصد مسیر عبوری جدید که از روز شنبه برای مسافران باز خواهد بود تونل و پٌل است و به همین دلیل مناظر زیبایی از پل‌های بلند و بزرگ با استفاده از قالب‌های شاریو را توسط پیمانکاران ایرانی به نمایش می‌گذارد که نشان از تخصص و مهارت نیروهای فنی و مهندسی کشور دارد.

احداث ۹ دستگاه پل به طول ۱ کیلومتر و حفاری ۱۷ رشته تونل به طول ۱۸.۷ کیلومتر از جمله مشخصات فنی پروژه در زمان ساخت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا