اشکودا با پنج محصول به ایران آمد

ریال نیوز : شرکت «پارس ساتر هوشمند» نماینده رسمی «اشکودا» در ایران از پنج محصول اسکالا، اکتاویا، کاروک، کوشاک و کامیک رونمایی کرد، این خودروها می توانند محصولات چینی را در بازار به چالش بکشند.

به گزارش ریال نیوز ، شب گذشته شرکت «پارس ساتر هوشمند» نماینده رسمی «اشکودا» در ایران از پنج محصول این برند رونمایی کرد. پارس ساتر هوشمند براساس قانون واردات خودرو برنامه عرضه رسمی برند اشکودا به بازار ایران را دنبال می کند، برندی که می تواند با کیفیت بالا رقبا و سایر محصولات موجود در بازار کشور را به چالش بکشد. گفتنی است که در زمان رونمایی پنج محصول اشکودا مشخصات دقیق فنی یا قیمت آن ها اعلام نشد، این رونمایی با حضور عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مدیران صنایع خودروسازی و قطعه سازی و اصحاب رسانه انجام شد.

اشکودا یا فولکس واگن؟

اشکودا سال ۱۹۲۵ فعالیت خود را در کشور چک آغاز کرده است، خودروسازی که اکنون به عنوان زیر مجموعه گروه فولکس واگن شناخته می شود مالکیت آن متعلق به آلمانی ها است. از همین رو اشکودا را می توان جزو شرکت های قدیمی و معتبر جهانی معرفی کرد، محصولات اشکودا دارای پلت فرم مشترک با سایر محصولات فولکس واگن هستند، شاید به همین دلیل مشتریان در بازارهای جهانی به خودروهای چک اعتماد می کنند.

شرکت «پارس ساتر هوشمند» از برند اشکودا محصولات اسکالا، اکتاویا، کاروک، کوشاک و کامیک را به کشور وارد کرده است

کدام خودروها از اشکودا به ایران آمدند؟

شرکت «پارس ساتر هوشمند» از برند اشکودا محصولات اسکالا، اکتاویا، کاروک، کوشاک و کامیک را به کشور وارد کرده است. به ترتیب این خودروها در کلاس های هاچ بک، لیفت بک، کراس اوور سایز کوچک و ۲ کراس اوور سایز متوسط است. هرچند که تاکنون مشخصات فنی دقیق این خودروها برای بازار کشور مشخص نشده است، پیشتر «بازار» خبری در خصوص عرضه پنج محصول اشکودا به ایران را منتشر کرده بود، اما در این گزارش به بررسی فنی این خودروها در بازارهای جهانی خواهیم پرداخت.

اسکالا نخستین خودرویی بود که شب گذشته از اشکودا در ایران رونمایی شد، این خودرو مجهز به یک پیشرانه یک لیتری توربوشارژر با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

این خودرو با دو نوع گیربکس شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک در بازارهای جهانی عرضه شده است. باید منتظر بود و دید که این خودرو چکی با کدام گیربکس به بازار ایران عرضه می شود.

اکتاویا دومین خودرو اشکودا بود که شب گذشته رونمایی شد، این خودرو از نظر طراحی شباهت فراوانی به فولکس واگن پاسات دارد.

اکتاویا در کلاس لیفت بک طراحی شده که نسبت به سایر سدان های موجود در ایران متفاوت تر است، این خودرو به یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر به حجم ۱.۵ لیتر مجهز است. قوای محرکه این خودرو می تواند ۱۵۰ اسب بخار تولید و آن را به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک منتقل کند.

کوشاک سومین خودرویی بود که شب گذشته رونمایی شد، این خودرو نیز مانند اسکالا دارای یک پیشرانه یک لیتری توربوشارژر با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

شنیده ها حاکی از آن است که این محصول با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک راهی بازار کشور خواهد شد.

کامیک چهارمین محصول اشکودا بود که شب گذشته به بازار کشور معرفی شد، این خودرو نیز همان پیشرانه یک لیتری توربوشارژر با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

احتمالا این خودرو با گیربکس دستی هفت سرعته به بازار ایران خواهد آمد، البته باید منتظر بود و دید که برنامه شرکت پارس ساتر هوشمند برای مشخصات فنی این خودروها چه خواهد بود.

آخرین محصول کشور چک که شب گذشته در کشور معرفی شد، خودرو کاروک است. کاروک یک کراس اوور سایز کوچک است که با یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای این خودرو از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده شده است که با همین مشخصات راهی بازار کشور خواهد شد.

حسین پور: منبع یابی برای تهیه قطعات اشکودا از نمایندگی این خودروساز در سه کشور انجام شده است، براساس برنامه ریزی صورت گرفته لوازم یدکی اشکودا برای عرضه به بازار داخل تامین شده است

تامین قطعات و خدمات پس از فروش اشکودا

باتوجه به این که یکی از نگرانی های اصلی مشتریان در بازار کشور تامین قطعات و لوازم یدکی خودروهای وارداتی است، باتوجه به شرایط اقتصادی این موضوع برای برند اشکودا نیز صادق است. سهیل حسین پور مدیرعامل هایپرکار در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی بر اینکه تامین قطعات اشکودا در کشور چگونه است، گفت: منبع یابی برای تهیه قطعات اشکودا از نمایندگی این خودروساز در سه کشور انجام شده است، براساس برنامه ریزی صورت گرفته لوازم یدکی اشکودا برای عرضه به بازار داخل تامین شده است.

همچنین باید اشاره داشت که مجموعه آنی سرویس خدمات پس از فروش به برند اشکودا در کشور را عرضه خواهد کرد. در حاشیه این رونمایی از برند فارسی اشکودا در کشور نیز رونمایی شد.
منبع : بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا