مسکن ۸۴۵ معلول در مناطق مرکزی مناسب‌سازی شد

ریال نیوز : بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام مسکن ۸۴۵ معلول را در مناطق مرکزی کشور مناسب‌سازی کرده است.

به گزارش ریال نیوز، یاسر اشراقی، معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در تشریح اقدامات این بنیاد در منطقه سه کشوری شامل استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: مسکن ۸۴۵ معلول در این استان‌ها برای استفاده بهینه ساکنانش مناسب‌سازی شده است.

اشراقی ادامه داد: در قالب پویش‌ «مثبت حرکت» نیز انواع تجهیزات توان‌بخشی از جمله ویلچر، واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر به ۸۶۰ معلول اهدا شده است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به اقدامات دیگر حوزه سلامت این بنیاد در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یک‌هزار و ۶۴۷ کمک‌هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در این استان‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین یک‌هزار و ۱۷ کودک محروم کم‌شنوا و ناشنوا در این استان‌ها برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفته‌اند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد از پرداخت کمک‌هزینه خرید عینک به ۱۱۱ کودک مبتلا به تنبلی چشم خبر داد و افزود: یک‌هزار و ۳۱۵ زوج نابارور نیز در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری برای دریافت تسهیلات درمان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

اشراقی با تشریح اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جوانی جمعیت در مناطق مرکزی کشور بیان کرد: تا به امروز یک‌هزار و ۱۶۷ بسته لبخند مادری شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک‌سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون صاحب فرزند چندقلو شده‌اند، در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین با هدف ترویج فرزندآوری، ۷۷۹ خانواده‌ دارای بیش از سه فرزند که جزو جامعه هدف طرح «ایرانِ جوان» محسوب می‌شوند و از سال ۱۴۰۱ به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، ضمن دریافت کارت هدیه به ازای هر فرزند، برای تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی شده‌اند.

اشراقی عمران اجتماعی را یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت بنیاد ۱۵ خرداد ذکر کرد و گفت: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۱۲۸ باب مدرسه با ۴۹۲ کلاس درس را در مناطق روستایی و محروم استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ساخته است.

به گفته معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام، این بنیاد ۳۱ خانه بهداشت را نیز در ۱۹ شهرستان این استا‌ن‌ها افتتاح و تقدیم محرومان کرده است.

اشراقی در پایان تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف چابک‌سازی و سرعت‌بخشی به اقدامات و خدمات چندگانه خود در حوزه‌های جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی، استان‌های تحت پوشش را به ۹ گروه و منطقه تقسیم کرده است تا خدمات‌رسانی در هر منطقه با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا