شبکه برق ایران به ترکیه وصل می‌شود

ریال نیوز : معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر رییس جمهور به ترکیه موضوع سرمایه گذاری آنکار در منابع گازی ایران است.

به گزارش ریال نیوز ، مهدی صفری ، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس‌جمهور به ترکیه با محوریت تقویت همکاری در زمینه انرژی است و تمدید قرارداد بلندمدت گاز بین دو کشور در این سفر انجام خواهد شد.

وی هم‌چنین گفت یک همکاری خواهد شد در زمینه سرمایه‌گذاری در منابع گازی ایران که در افزایش توان صادراتی ما به ترکیه موثر است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: در حوزه همکاری انرژی و نفتی صحبت‌هایی در حال انجام است ولی مهم سرمایه‌گذاری در منابع گازی کشور است که از سوی ترکیه قرار است انجام شود.

صفری اظهار کرد: در این سفر برق ما به شبکه برق ترکیه از روش برق تکنولوژی دی سی اتصال پیدا خواهد کرد که از شهر خوی به شهر وان خواهد بود که حرکتی به جلوست و می‌توان گفت همکاری در زمینه کارهای دانش بنیان است که با این کار قرار است شبکه برق ایران به شبکه برق ترکیه وصل می‌شود.

رئیس‌جمهور ایران به دعوت همتای ترکیه‌ای خود و به منظور انجام سفر رسمی، امروز – چهارشنبه – در راس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا پایتخت ترکیه شد.

سید ابراهیم رئیسی در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی «رجب طیب اردوغان»، با وی ملاقاتی خصوصی خواهد داشت و سپس هشتمین نشست شورای‌ عالی همکاری‌های ایران و ترکیه به ریاست دو رئیس جمهور برگزار می‌شود.

پس از آن روسای جمهور در نشست مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را با حضور رسانه‌ها تشریح خواهند کرد.

همچنین در جریان این سفر دو رئیس‌جمهور در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه حضور خواهند یافت و رئیسی با ایرانیان مقیم این کشور نیز دیدار می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یک =

دکمه بازگشت به بالا