افزایش ۲۰ درصدی عوارض آزاد راه تهران_پردیس

به گزارش ریال نیوز،افزایش ۲۰ درصدی عوارض  آزاد راه تهران پردیس بعد از ۹ ماهغفوری مدیر عامل آزاد راه تهران پردیس گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه نرخ آزاد راه تهران پردیس مشمول تغییر قیمت شده است،گفت:نرخ‌های جدید عوارض در دو روز گذشته طبق ابلاغیه کشوری به ما اعلام شد و با توجه به آنکه هر سال افزایش نرخ در این حوزه وجود دارد و در تمامی قرارداد‌های آزاد راه‌های کشور قید شده، آزاد راه تهران_ پردیس هم مشمول این افزایش قیمت شد.

او ادامه داد: هر سال نرخ‌های جدید عوارض تمامی آزاد راه‌ها در ابتدای سال اعلام می‌شود، اما این بار با توجه به تغییر شرایط اقتصادی کشور این تغییر نرخ قیمت دیرتر ابلاغ شد.

غفوری با تاکید بر اینکه این ابلاغیه باید در ابتدای سال اعلام می‌شد، گفت: که با توجه به فشار‌های اقتصادی کشور ابلاغ بخشنامه افزایش نرخ عوارض آزادراه ها بعد از ۹ ماه و ۱۰ روز تاخیر اعلام شد و در این تغییرات آزادراه تهران _پردیس کم‌ترین افزایش قیمت را دارد.

نرخ عوارض آزادراه تهران_پردیس از ۵ هزار تومان به ۶ هزار تومان رسید

مدیر عامل آزاد راه تهران پردیس با بیان اینکه هر نرخی که معاونت برنامه ریزی وزارت راه وشهرسازی ابلاغ کرده ما همان نرخ را اعمال کرده ایم، گفت:از روز دهم دی ماه نرخ های جدید در آزاد راه ها اعلام شد و ما در این تغییر نرخ هیچ دخل و تصرفی نداریم.

غفوری با بیان اینکه درآمد حاصل از عوارض به افراد و دستگاه هایی که در این پروژه‌ها سرمایه گذاری کرده اند تعلق می گیرد، افزود: با توجه به اینکه در پروژه آزادراه تهران_ پردیس بانک مسکن و بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده اند بنابراین باید سرمایه‌های آن‌ها از طریق عوارض باز گردد، بنابراین نرخ‌های جدید ابلاغ و اعمال شد.

او ادامه داد:مبلغ عوارض خودرو‌های سواری ۶ هزار تومان، وانت هفت هزار، مینی بوس۶ هزار، کامیونت ۱۱ هزار، اتوبوس ۱۱ هزار، کامیون دو محور ۱۱ هزار، کامیون سه محور ۱۳ هزار و تریلی ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

تخفیف۳۰ درصدی برای شهروندان پردیس

غفوری با بیان اینکه در آزاد راه تهران_ پردیس برای پلاک‌های عمومی و پلاک‌های زرد در صورتی که از ETC و پرداخت الکترونیکی استفاده کنند ۲۰درصد و برای افرادی که ۴۰ بار در ماه از این آزاده راه تردد دارند ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل آزاد راه تهران_ پردیس بیان کرد: از ابتدای سال هیچ گونه افزایش قیمتی در عوارض آزادراه ها اعمال نشده و این تغییر قیمت هم با توجه به ابلاغیه کشوری صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شش =

دکمه بازگشت به بالا