افزایش 50 درصدی دام سبک پرواری

مرکز آمار اعلام کرد:‌ تعداد دام سبک پروار شده در دامداری‌های کشور در بهار سال‌جاری نسبت به زمستان سال قبل نزدیک به ٥٠ درصد افزایش یافت.

در بهار سال‌جاری، تعداد ٢,٩ میلیون رأس گوسفند و بره و ٩٧٧ هزار رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور پروار شده است که نسبت به فصل زمستان سال گذشته، به ­ترتیب ٥٠.٧ و ٤٤.٥ درصد افزایش یافته است.

نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات دام سبک در فصل بهار ١٣٩٩ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشــور در خرداد ماه ٤٧,٣ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ١٧ میلیون رأس بوده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل، به ‌ترتیب ٠,١ درصد افزایش و ٢.٩ درصد کاهش داشته است.

طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری، تعداد ٤,٨ میلیون رأس بره و ٢,٥ میلیون رأس بزغاله در فصل بهار سال‌ ١٣٩٩ در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که نسبت به فصل زمستان سال ١٣٩٨، به­ ترتیب ٥١,٥ و ١٤.٧ درصد کاهش یافته است.

در بهار سال‌جاری، تعداد ٢,٩ میلیون رأس گوسفند و بره و ٩٧٧ هزار رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور پروار شده است که نسبت به فصل زمستان سال گذشته، به ­ترتیب ٥٠,٧ و ٤٤.٥ درصد افزایش یافته است.

مقدار تولید شیر گوسفند و بز در فصل زمستان سال قبل نیز به‌ترتیب ١٠٧,٧ و ٩٣,٣ هزار تن برآورد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا