اقتصاد شفاف دستاورد اجرای قانون پایانه های فروشگاهی

ریال نیوز : رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور‌، حکمرانی ریال و شفافیت اقتصادی را رهاورد اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در کشور دانست.

به گزارش ریال نیوز به نقل از (اینتا)، دکتر منظور با بیان این که ارایه مجوز به شرکت های معتمد به عنوان یکی از ارکان اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که به عنوان رابط بین سازمان امور مالیاتی کشور و فعالان اقتصادی عمل می کنند در حال انجام است، گفت: تاکنون دو شرکت معتمد موفق به دریافت مجوز شده و ۳ شرکت نیز در حال دریافت مجوز هستند و امیدواریم بازیگران اجرای این قانون که شرکت های معتمد بخشی از آنها هستند و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و از همه مهمتر اشخاص حقوقی که در مرحله اول اجرای این قانون قرار دارند، بتوانیم شروع خوبی برای اجرای این قانون داشته باشیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اجرای مواد 10 و 11 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را یکی از مقدمات اجرای این قانون برشمرد و گفت: سال گذشته ماده 11 این قانون اجرایی شد و بالغ بر 18 میلیون و 500 هزار دستگاه کارتخوان و پذیرنده بانکی، ساماندهی شدند.

وی افزود: در این رابطه، بیش از 9 میلیون دستگاه پذیرنده بانکی به درخواست مالکین آنها غیرفعال شده و همچنین حدود 9 میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه پذیرنده بانکی به سامانه مالیاتی متصل شدند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به اجرای ماده 10 این قانون در شهریورماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای این ماده قانون، حساب‌های غیرتجاری از حسابهای تجاری تفکیک می شوند و هدف این تفکیک نیز، اساسا تقویت نظارت بانک مرکزی بر مراودات پولی در کشور و همچنین حکمرانی ریال است و این حکمرانی مستلزم آن است که بانک مرکزی نظارت خود را بر نقل و انتقالات پول در کشور تقویت کند.

وی تاکید کرد: یقین داریم با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، اتفاق خوبی در تحقق درآمدهای مالیاتی رقم خواهد خورد؛ هر چند هدف اصلی از اجرای این قانون، درآمدزایی بیشتر برای دولت نیست، بلکه هدف اصلی ایجاد شفافیت اقتصادی و تقویت نقش حکمرانی دولت در اقتصاد و اجرای عدالت مالیاتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هجده =

دکمه بازگشت به بالا