امضای قرارداد شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با معدن آب تلخون

ریال نیوز : مشاور امور معادن هلدینگ مس سرچشمه از انعقاد قراردادی بین شرکت سرمایه ‌گذاری مس سرچشمه و دارنده پروانه بهره‌ برداری معدن مس آب تلخون خبر داد.

 

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌ گذاری مس سرچشمه، مهدی هنرمند گفت: در راستای توسعه فعالیت‌ های معدنی هلدینگ مس سرچشمه قرارداد سرمایه‌ گذاری در اکتشاف و بهره‌ برداری معدن مس آب ‌تلخون به امضا رسید.

وی ادامه داد: معدن مس آب تلخون یکی از معادن مس مطرح و شناخته شده در کمربند مس کرمان است. این معدن به لحاظ موقعیت زمین‌شناسی، غنی‌ترین بخش کمربند مس کشور را تشکیل می‌دهد و در مسیر جاده «بردسیر- سیرجان» قرار دارد.

هنرمند با بیان این که برای اخذ مجوز و پروانه بهره ‌برداری قبلی این معدن، عملیات اکتشاف تکمیلی و دقیق انجام نشده است، اظهار داشت: پروانه بهره ‌برداری قبلی این معدن، به دلیل عدم انجام عملیات اکتشاف تکمیلی و دقیق با ذخیره ۱۰۰ هزار تن صادر شده است اما با استناد به شواهد و بررسی‌های انجام شده توسط واحد امور معادن شرکت سرمایه ‌گذاری مس سرچشمه، افزایش سرمایه تا چند میلیون پیش بینی می شود.

شرکت سرمایه ‌گذاری مس سرچشمه مالک حداقل ۷۰ درصد سنگ معدن آبتلخون

مشاور امور معادن شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در ادامه از مالکیت حداقل ۷۰ درصد از سنگ این معدن برای این هلدینگ خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ماهیت پیمانکاری قرارداد و مالکیت ۷۵ درصد از کل ذخیره اکتشاف شده سنگ معدن و ۷۰ درصد از ذخیره فعلی برای شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، سود این قرارداد بدون در نظر گرفتن اکتشافات آتی و صرفا بر اساس ذخیره و عیار فعلی معدن، بالغ بر چند ۱۰ میلیارد تومان، حاصل محصول نهایی کنسانتره است که قطعا خبر خوبی برای سهامداران و ذینفعان هلدینگ است که البته اظهار نظر قطعی پس از بررسی‌های میدانی و مهندسی صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر استیلای شرکت سرمایه ‌گذاری مس سرچشمه در معدن، تا پایان عمر معدن و اتمام ذخیره اقتصادی گفت: وجود ذخائر اکسیدی و سولفیدی برای مس، طلا و عناصر همراه در مساحتی به وسعت ۱۸ کیلومتر مربع از ویژگی ‌های این معدن است.

هنرمند ادامه داد: همچنین بر اساس تصمیمات دپارتمان معدنی هلدینگ مس سرچشمه، عملیات اکتشاف به صورت سیستماتیک و مفصل برای افزایش ذخیره قطعی معدن توسط کارشناسان خبره و با بهره ‌گیری از روش‌های متداول و بعضا نوین در دستور کار قرار دارد. به موازات آن مطالعات تکنولوژیکی به منظور احداث کارخانه فرآوری و تولید کنسانتره، صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است؛ معدن مس آبتلخون از دیرباز مورد شناسایی و توجه زمین‌ شناسان یوگوسلاو و سازمان زمین شناسی کشور بوده است و پیرو انعقاد قرارداد رسمی مورخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ بین شرکت سرمایه ‌گذاری مس سرچشمه و دارنده پروانه بهره ‌برداری معدن مس آب تلخون انجام تمامی عملیات اکتشاف تکمیلی، استخراج و تجهیز معدن فوق شامل آماده سازی، حفاری، انفجار، بارگیری و باربری، باطله‌ برداری، اکتشاف، استخراج، خردایش و پیش فرآوری جاده ‌سازی و گریدرزنی، آب ‌پاشی و حمل ماده معدنی به هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه واگذار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا