آمادگی قزوین برای گسترش تعاملات اقتصادی با بوسنی

ریال نیوز : استان قزوین آماده گسترش تعاملات اقتصادی با بوسنی و هرزه‌گوین است
استاندار قزوین گفت: استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های صاحب ظرفیت در اقتصاد ایران آماده گسترش تعاملات اقتصادی با بوسنی و هرزه‌گوین است.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در دیدار با سمیر ولاجیچ سفیر بوسنی و هرزه‌گوین اظهار داشت: مردم ایران نسبت به کشور بوسنی و هرزه‌گوین شناخت کامل و جامع دارند و اخبار آن را رصد و نسبت به سرنوشت هم کیشان خود حساسیت داشتند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، کشور بوسنی و هرزه گوین را یک بخشی از دنیای اسلام می‌داند و متناسب با این اشتراکات فکری، فرهنگی و سیاسی خیلی خوب نیست که در حوزه اقتصاد، تعاملات سطح بالا و قابل قبول نداشته باشیم و وظایف مسئولان این دو کشور است که در این زمینه تسهیل گری کنند.

اعلایی گفت: استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های صاحب ظرفیت در اقتصاد ایران آمادگی گسترش تعاملات با بوسنی و هرزه‌گوین را دارد و در این زمینه آماده هرگونه همکاری می‌باشد.

استاندار قزوین با بیان این که در حوزه گردشگری پیشنهاد می دهیم که تعاملات بین استان قزوین و بوسنی و هرزه‌گوین افزایش یابد، اضافه کرد: استان قزوین دارای ظرفیت های متعدد گردشگری بوده و از پیشینه تاریخی مناسبی برخوردار است که می تواند مورد استفاده گردشگران باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در حوزه سرمایه گذاری هم استان قزوین آمادگی کامل برای افزایش همکاری های فی ما بین را دارد و به نظر می رسد باید در آینده‌ای نزدیک نمایشگاه توانمندی های استان قزوین در کشور بوسنی و هرزه‌گوین راه اندازی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + بیست =

دکمه بازگشت به بالا