۱۱ هزار شغل جدید برکت برای تهرانی ها

ریال نیوز : بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد 11 هزار شغل در استان تهران را برای سال جاری در دستور کار دارد.

به گزارش ریال نیوز ،معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: برای سال جاری راه‌اندازی 3 هزار و 530 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان تهران در دستور کار داریم که ایجاد نزدیک به 11 هزار فرصت شغلی را در این مناطق به دنبال خواهد داشت.
مرتضی نیازی اظهار داشت: از این تعداد، تا به امروز 500 طرح در استان تهران به بهره‌برداری رسیده که باعث فراهم آمدن فرصت‌های کسب و کار برای یک‌هزار و 500 متقاضی شده است.
وی درباره مناطق تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان تهران هم توضیح داد: 115 روستا و تمامی شهرستان‌های استان به غیر از لواسانات زیر چتر اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد برای راه‌اندازی 3 هزار و 530 طرح اشتغال‌زایی هدف‌گذاری شده در استان تهران، 4 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.
نیازی درباره فعالیت‌های گذشته بنیاد برکت در استان تهران در حوزه اشتغال‌زایی گفت: بنیاد تا پایان سال 99 اقدام به راه‌‍اندازی بیش از 2 هزار و 700 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم استان کرده که باعث ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیش از 8 هزار نفر شده است.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت از فعالیت 24 مجری و تسهیل‌گر این بنیاد در استان تهران خبر داد و افزود: بیشتر مشاغل ایجاد شده و در دست راه‌اندازی در استان به رسته‌های کارگاه‌های فنی، مشاغل خدماتی، تولیدی پوشاک و دانش‌بنیان تعلق دارد.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در سال جاری راه‌اندازی 70 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور جدید منجر به ایجاد 210 هزار فرصت شغلی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد.
به گفته نیازی، بنیاد برکت تا به امروز 115 هزار طرح اجتماع‌محور را در مناطق محروم راه‌اندازی کرده که اشتغال‌زایی برای 345 هزار نفر را به دنبال داشته است.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت در تشریح مناطق تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد در سراسر کشور بیان کرد: تعداد روستاهای تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت از 7 هزار و 575 روستا در سال 99 به 8 هزار روستا در سال جاری رسیده است. همچنین بنیاد پیش از این در 276 شهرستان از 31 استان کشور در زمینه ایجاد فرصت‌های کسب و کار فعال بود که این تعداد در سال جاری به 400 شهرستان رسیده است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 800 تسهیل‌گر بنیاد برکت در مناطق محروم گفت: این بنیاد در سال جدید بر ایجاد اشتغال برای اقشار خاص از جمله کولبران، سوخت‌بران، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های زندانیان و دارای معلول تاکید ویژه دارد.
نیازی یادآور شد: فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مناطق محروم باعث ایجاد 100 روستای بدون بیکار شده است که این تعداد تا پایان امسال به 1000 روستا خواهد رسید.
گفتنی است، بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا