همراه اول با وزارت تعاون همکار شد

ریال نیوز : همراه اول و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه خدمات دیجیتال تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ریال نیوز به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری با موضوع «توسعه خدمات دیجیتال و راهکارهای هوشمندسازی» صبح امروز چهارشنبه 25 اسفند 1400، با حضور مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نجفعلی شهبازی رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون بین این وزارتخانه و شرکت ارتباطات سیار ایران منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای اجرای سیاست های کلی نظام در ایجاد رفاه اجتماعی و رونق اقتصادی، زمینه سازی برای عدالت اقتصادی، از بین بردن فقر در کشور، تمرکز دادن همه فعالیت های مربوط به رشد و توسعه اقتصادی به سمت و سوی عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی، رفع محرومیت از قشرهای کم درآمد، توجه ویژه به معیشت روستانشینان با فراهم آوردن زمینه های اشتغال بیشتر با ایجاد انگیزه های مناسب و حمایت و تشویق سرمایه گذاری و کارآفرینی بین وزارت تعاون و همراه اول منعقد شده است.

بر این اساس، همکاری هایی با اهداف ایجاد نظام اطلاعاتی یکپارچه در مدیریت جریان های اطلاعاتی – منابع – سرمایه، توسعه زیرساخت های لازم و حیاتی جهت تحقق توزیع عدالت محور منابع، توسعه پلتفرم های کسب و کاری در راستای حمایت از اشتغال و کسب و کارهای کوچک و روستایی، توسعه ساختارهای یکپارچه بیمه ای – حمایتی – رفاهی در راستای تحقق عدالت اقتصادی و توسعه خدمات دولت الکترونیک شکل خواهد گرفت.

بر اساس این تفاهم ظرفیت های همراه اول در راستای توسعه زیرساخت های فنی، پلتفرم ها، خدمات دیجیتال و راهکارهای هوشمندسازی در مدیریت منابع اقتصادی، مدیریت سرمایه انسانی، توزیع عدالت محور، توسعه اشتغال در بنگاه های کوچک و متوسط و توسعه اشتغال روستایی و تحقق بندهای تفاهم نامه به کار گرفته خواهد شد.

همراه اول به منظور تحقق اهداف این تفاهم نامه، مشارکت در ارائه خدمات پیشرو مبتنی بر هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیاء جهت توانمندسازی اجزای زیست بوم توسعه کسب و کار مبتنی بر فناوری های نوین نیز خواهد داشت.

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز به سیاست گذاری در حوزه های هوشمندسازی، توسعه خدمات دیجیتال، توسعه دولت الکترونیک در حوزه این وزارتخانه بر اساس اسناد بالادستی و همچنین حمایت، تسهیلگری و مشارکت در توسعه و پیاده سازی خدمات دیجیتال و هوشمندسازی در راستای موضوع این تفاهم نامه خواهد پرداخت.

گفتنی است پیش از انعقاد این تفاهم نامه، داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدیدی از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول نیز داشت و در جریان آخرین تحولات دیجیتالی نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور قرار گرفت.

در این بازدید که با همراهی حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول صورت گرفت، جزییاتی از وضعیت ترافیکی، زیرساختی و توان دیتاسنترهای توسعه یافته توسط همراه اول که یکی از مهم ترین وظایف را در قالب پروژه شبکه ملی اطلاعات و همچنین میزبانی از سکوهای توسعه یافته به دست متخصصان داخلی عهده دار است، ارائه شد.

گذر از امکان اتصال بیش از ۳ میلیون کاربر همزمان در شبکه پرترافیک «شاد» از جمله موارد کلیدی بود که در جریان این بازدید توسط مدیران این سکوی دیجیتال ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا