ایجاد راه‌های جدید توسعه بازار و تسهیل فرآیند رونق بازار برای تولیدکنندگان

به گزارش ریال نیوز، این نشست به بررسی مسائل حاکمیتی و مدیریتی در حوزه صنایع خلاق با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ارگان‌های دولتی زیربط، بررسی منافع اقتصادی حاصل از صنایع خلاق و فرهنگی و بررسی صادرات محصولات و خدمات حوزه صنایع خلاق و فرهنگی به کشورهای دیگر پرداخت.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روند نشست از مشارکت بالای ارگان‌ها و نهادهای حاضر در جلسه ابراز خرسندی نمود و اظهار کرد این جلسه می‌تواند شروع خوبی برای اخذ تصمیمات و رقم خوردن اتفاقات در حوزه توسعه این صنایع و نیز دستیابی به افق صنایع خلاق و فرهنگی باشد.
صادقی‌فر گفت: باتوجه به بیانات عالمانه مقام معظم رهبری، سال ۹۸ سال رونق تولید ملی بوده و تک تک آحاد جامعه باید فعالانه در این عرصه حضور پیدا کنند و مسئولیت متقابل افراد، نهادها و ارگان‌ها باید بیش از پیش جدی گرفته شود و راه های جدید توسعه بازار و تسهیل فرآیند رونق بازار برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.
وی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را جزو نخستین وزارتخانه‌های ورود کننده به حوزه صنایع خلاق و فرهنگی برشمرد و گفت: طرح کارگروه پس از مشورت با نخبگان و فعالان این عرصه در سال ١٣٩٤ مطرح و در سال ١٣٩٦ نیز این کارگروه در وزارت متبوع کار خود را آغاز کرد.
وی گفت:دلیل اصلی تشکیل کارگروه تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی وجود پتانسیل های اشتغال در این حوزه است.
معاون فرهنگی وزارت تعاون ادامه داد: این خدمات ثروت آفرین بوده و آسیب پذیری کمتری نسبت به صنایع دیگر دارند و اکثر کشورهایی که معضل بیکاری دارند مسیر خود را به سمت صنایع خدماتی تغییر می‌دهد.
دکتر صادقی‌فر بر ضرورت حمایت‌های همه جانبه از این صنایع تاکید کرد و گفت: این دست فعالیت‌ها می‌تواند در مسیر اشتغال زایی موثر باشد چرا که ارزش افزوده بسیار خوبی در آنها وجود دارد.
صادقی فر جهت ایجاد ساختار تامین اجتماعی در شغل‌های خدماتی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: زمانی‌که یک فعالیت تبدیل به شغل می‌شود باید دارای ساختار تامین اجتماعی باشد تا مباحث حمایتی و بیمه ای برای آنها متبادر گردد.
وی از نظام مهارتی کشور سخن گفت و افزود: اگر نظام مهارتی کشور نیاز محور باشد و به بافت و زیست بوم منطقه تمرکز داشته باشد می‌تواند موثر واقع گردد.
صادقی فر از گستردگی فعالیت‌های وزارت کار صحبت کرد و گفت: اگر حوزه اقتصادی وزارت کار بتواند با حوزه صنایع خلاق پیوند بخورد، می‌تواند سرمایه‌گذارخوبی در این زمینه باشد.
وی بر توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و کودکان بهزیستی در این حوزه تاکید نمود و شبکه سازی و تکمیل زنجیره ارزش و توسعه اکوسیستم صنایع خلاق وفرهنگی را امری ضروری دانست.
معاون فرهنگی وزارت تعاون، تشکیل سازمان صنایع خلاق را برای توسعه صنایع خلاق و فرهنگی ایرانی -اسلامی پیشنهادکرد.
در این نشست اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،نماینده دبیرخانه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نماینده کارگروه صنایع خلاق سازمان توسعه تجارت ایران، جمعی از تولیدکنندگان اسباب بازی و بازی‌های فکری، نماینده دبیرخانه صندوق نوآوری و شکوفایی، نماینده کانون پرورش فکری کودکان، نماینده کمیته خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)، معاون پژوهشی دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی، نماینده مرکز ملی فرش ایران، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی، کارگزاران نمایشگاه صنایع خلاق تهران، سوریه و کربلا و افغانستان و برخی از شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خلاق حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا