برگزاری کارگاه آموزش بازاریابی و برندینگ گیاهان دارویی

ریال نیوز : رئیس سازمان توسعه تجارت از آغاز کارگاه آموزشی با عنوان بین‌الملل (ITC) بازاریابی و برندینگ در حوزه گیاهان دارویی برای شرکت‌های کوچک و متوسط خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، «علیرضا پیمان‌پاک» رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص این کارگاه آموزشی گفت: «در چارچوب پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، کارگاه آموزشی 3 روزه با عنوان بازاریابی و برندینگ در حوزه گیاهان دارویی برگزار می‌شود.»

وی با بیان این که این کارگاه از یکشنبه 27 آذرماه به مدت 3 روز برگزار می‌شود، افزود: «در این کارگاه آموزشی، موضوعات مربوط به بازاریابی و برندینگ توسط سباستین یوانیتیس، کارشناس بین‌المللی ITC، به حدود 45 شرکت ایرانی فعال در حوزه تولید و صادرات گیاهان دارویی از کل کشور و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه تجارت و برخی دستگاه‌های دولتی در حال آموزش است.»

در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی «محمدمهدی برومندی» معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به جایگاه اول ج.ا ایران در سطح منطقه در تولید گیاهان دارویی به برنامه بلند مدت وزارت جهاد برای حمایت از این بخش و افزایش سطح زیرکشت برای گیاهان دارویی به 500 هزار هکتار تاکید کرد.

وی همچنین افزود: «در حوزه تولید ارگانیک و برندسازی گیاهان دارویی که از برنامه‌های ITC نیز است می‌توان از کمک‌ها و راهنمایی‌های این مرکز نیز استفاده کرد.»

در این مراسم همچنین «میرهادی سیدی» مشاور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت و مسئول پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین‌الملل بر استفاده از راهنمایی‌ها و اطلاعات مشاوران بین‌المللی ITC تأکید کرد و افزود: «در فروش کالاهای تولیدی در بازارهای بین‌المللی تنها 40 درصد رقابت پذیری کالاها مربوط به قیمت و کیفیت کالاست و بقیه عوامل موثر بر فروش و صادرات شامل مواردی همچون بازاریابی مناسب و برندینگ است که بیانگر اهمیت و لزوم ارتقای دانش تجار و تولیدکنندگان ایرانی در این حوزه می‌شود.»

لازم به ذکر است که در روز اول این کارگاه آموزشی موضوعات مربوط به بازاریابی و برندینگ بخشی، استراتژی بازاریابی و برندینگ بخشی اطلاعات بازار و برندینگ و شناسایی برند ارائه شد و در یک برنامه عملیاتی و کاربردی گروه‌های کاری بین مشارکت کنندگان دوره تشکیل و موارد آموزشی مورد تمرین قرار گرفت.

در روزهای بعد نیز نمونه‌های موفق ارائه و موضوعات مربوط به تعاملات بازاریابی و بازاریابی دیجیتال و مذاکرات فروش بین‌المللی قیمت‌گذاری و کانال‌های توزیع و بازاریابی، برندینگ و فروش (ارزیابی نیازها) و تعدیل و تطبیق ارزیابی نیازها تدریس و نسخه اولیه  برنامه کاری طراحی و ارائه می‌شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یک =

دکمه بازگشت به بالا