ایرباس‌های 380 امارات از بی مسافری، بارکش شده‌اند

به گزارش ریال نیوز به نقل از بلومبرگ، شرکت هواپیمایی امارات که بزرگ‌ترین دارنده هواپیماهای ایرباس 380 در جهان به شمار می‌رود، برخی ایرباس‌های 380 خود را به خاطر نبود مسافر به هواپیماهای باری تبدیل کرده و استفاده از آنها را آغاز کرده است.

ایرباس‌های 380 بزرگ‌ترین هواپیماهای مسافربری در جهان محسوب می‌شوند و هواپیمایی امارات حدود 115 فروند از آنها را در اختیار دارند. ظرفیت حمل ایرباس‌های 380، 50 تن بار اعلام شده است.

بر اساس بیانیه شرکت اماراتی این تصمیم با هدف پاسخگویی به تقاضای بازار برای افزایش حمل و نقل کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی در کنار کاهش قابل توجه تقاضا برای پروازهای مسافری انجام شده است.

شیوع ویروس کرونا تقاضا برای مسافرت‌های هوایی را به شدت کاهش داده و بسیاری از هواپیماهای فعال در این زمینه فعلا زمین‌گیر شده‌اند.

امارات پیشتر گفته بود که قصد دارد در اولین اقدام 3 هزار صندلی مسافری را به ظرفیت باری تبدیل کند.

این شرکت پیشتر 10 فروند بوئینگ 777 خود را هم به هواپیمای باری تبدیل کرده بود. این هواپیماها نیز می‌توانند 67 تن بار را در هر پرواز جابجا کنند. دلیل آنکه هواپیماهای ایرباس 380 ظرفیت باری کمتری دارند این است که دو طبقه هستند و امکان استفاده باری از آنها محدودتر است.

درواقع با توجه به اینکه ظرفیت حمل‌ ایرباس‌های 380 بیشتر از 500 مسافر است، آخرین هواپیماهایی هستند که با بهبود شرایط به ناوگان شرکت‌های هواپیمایی برخواهند گشت.

کار به جایی رسیده که شرکت هواپیمایی ایرفرانس تصمیم گرفته این نوع هواپیماهای خود را زودتر از موعد مورد انتظار بازنشسته کرده و کنار بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا