پهپاد ها همکار محیط‌بانان می شوند

ریال نیوز : رئیس سازمان محیط زیست از تامین نیروی انسانی به کمک شرکت‌های دانش بنیان و پهپادها خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، علی سلاجقه در برنامه صف اول گفت: تالاب‌ها و طبیعت باید ارزش گذاری اقتصادی شوند و از نظر ظرفیت‌های تولیدی باید قیاس شوند، اگر قیمت تمام شده یک هندوانه محاسبه شود، قیمت میوه بسیار گران‌تر از این خواهد بود و اکنون بسیاری از میوه‌های آب بر با قیمت بسیار ارزانی در حال عرضه است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: مالچ های نفتی از نظر محیط زیستی مشکلات بسیاری دارند و با کمک شرکت‌های دانش بنیان خاک پوش‌های محیط زیستی تولید شده و می‌تواند جلوی ریزگردها را بگیرند و در بازه ۴ تا ۵ سال می‌تواند کانون‌های ریزگردها را پوشش دهد و حتی آن را به سایر کشورها صادر خواهیم کرد، اما تنها مشکل این تولید داخل قیمت بالای تمام شده آن است.

به گفته سلاجقه باید به سمتی برویم که پسماند تولید نشود. در مورد پسماند نیاز به فرهنگ سازی است، امروز یکی از دغدغه‌های دولت پسماند استان‌های شمالی مخصوصاً کوه سراوان گیلان است این مجموعه بیش از ۵۰ سال است که در آنجا به صورت تر و خشک جمع شده و منابع آبی و خاک آن منطقه را نابود کرده است و نوع دستگاه‌ها و نوع وظایف و میزان بودجه مشخص شده است و در غالب یک برنامه ۴ ساله باید جهت معضل محیط زیستی حل شود.

سلاجقه گفت: اصلاحیه قانون حمل سلاح به مجلس فرستاده شده است از نظر استاندارد جهانی باید به ازای هر هکتار یک محیط بان داشته باشیم اما به ازای هر ۸ هکتار یک محیط بان داریم که این کمبود نیروی انسانی یکی از دلایل به خطر افتادن جان محیط بانان ما است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان مانند پهپاد ها کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم، می‌توانیم با راه اندازی اتاق مانیتورینگ در هر پاسگاه منطقه را رصد کنیم و با ثبت تصویر چهره شکارچیان، پلاک خودرو و تعداد زادآوری و سرشماری حیات وحش مشکل را برطرف کنیم

به گفته سلاجقه، در روزهای اخیر ۲ محیط بان ما توسط شکارچیان غیر مجاز زخمی شدند، اکنون حال محیط بانان ما خوب است و روند آنها رو به بهبودی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا