باروان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ریال نیوز نسخه ویژه پنجره واحد هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای کالا که به همت مهندسان و توان داخلی با حمایت انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل، شرکت‌ها و صاحبان کالا تهیه شده است در مجمع شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی شد.
ویژگی‌های نسخه ویژه پنجره واحد هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در ابتدا شامل تغییرات زیرساختی می‌شود، این تغییرات باعث می‌شود که رانندگان بتوانند با اینترنت بسیار ضعیف مانند ۲G به سرور‌های باروان متصل شوند و بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.
در بخش دیگر تغییرات ظاهری برای سهولت کاربر حاصل شده است و بر اساس نیازهای شناسایی شده این اپلیکیشن به طور کامل بازطراحی شد.
در بخش سوم؛ امکانات جدید مانند سالن‌های اختصاصی اعلان بار در کشور مانند سالن سیمان کشور، سالن‌های ناوگان یخچال‌دار و سالن‌های محلی اضافه شده است که توسط انجمن‌های صنفی اداره می‌شوند و رانندگان می‌توانند در این سالن‌های عضو شوند و بارهای اختصاصی موجود در سالن‌ها را مشاهده و پذیرش کنند.
امکان دیگر بهینه‌سازی صفحه استعلام شاخص تن‌کیلومتر است که رانندگان ساده تر از گذشته می‌توانند قیمت تن‌کیلومتر را بر روی اپلیکیشن استعلام کنند. همچنین صفحه استعلام بیمه نامه با همکاری  بیمه مرکزی کشور راه‌اندازی شد و رانندگان می‌توانند بیمه نامه خود را استعلام کنند.
یک اقدام دیگر محاسبه نرخ کرایه با همکاری رانندگان است و خدمات آموزشی نیز در نسخه ویژه ارائه شده است که رانندگان می‌توانند با مراجعه به این اپلیکشین از آن استفاده کنند.
به طور خلاصه استعلام رایگان نرخ تن بر کیلومتر، سالن اعلام بار مجازی سراسری، مبدع سالن های تخصصی اعلام بار، مجری نوبت دهی الکترونیکی سالن های اعلام بار فیزیکی کشور، اولین نرم افزار تحت وب صدور بارنامه آنلاین، اولین ارائه دهنده سیستم تخصصی حسابداری حمل و نقل، اولین بستر ارائه سخت افزار ردیاب خودرو برای ناوگان ملکی کشور، تشکیل اولین کنسرسیوم سراسری حمل‌و‌نقل کشور ویژگی‌های نسخه ویژه پنجره واحد هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای کالا محسوب می‌شوند.
صابر فاضل مشاور علمی و فنی کانون سراسری کامیون‌ داران کل کشور و نماینده ویژه کانون در تدوین طرح ملی تن بر کیلومتر در خصوص گفت: از سال ۹۶ و با شروع فعالیت‌های استارتاپ‌های حمل‌ونقلی بر اساس بخش‌نامه صادره از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تا کنون ۱۵ مجوز بازارگاه الکترونیکی  صادر شده است که فقط تعداد انگشت شماری از آن‌ها دانش‌بنیان محسوب می‌شوند.
وی افزود: هر بازارگاه به طور استاندارد از عناصر مختلفی از جمله صاحبان حقیقی و حقوقی کالا،‌ شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان  شامل کامیون‌ها و تریلر تشکیل می‌شود که باید با همه آن‌ها در بستر IT، ITS و ICT به طور همزمان خدمت‌رسانی کند.
این فعال حوزه بازارگاه الکترونیک با اشاره به نقش بازارگاه‌ها گفت: اگرچه برخی با نام بازارگاه فعالیت‌های گوناگونی همچون دلالی بار، ماشین گیریا نقش یک شرکت حمل‌ونقل ایفا می‌کنند اما یک بازارگاه باید سرویس دهنده و خدمات رسان باشد.
مشاور علمی و فنی کانون کامیون‌ داران کل کشور با بیان اینکه «ما به دنبال شکل‌گیری فرایند حمل‌ونقل به طور شفاف از درون یک بازارگاه‌ هستیم» تصریح کرد: اگر صاحبان کالا، مراکز توزیع بار و نوع بار مشخص است اما بیش از ۹۰ درصد بار کشور در خارج از سالن‌های اعلان بار جابجا می‌شود و همواره صاحب کالا از نبود راننده و راننده از نبود بار گلایه دارد. به همین خاطر بازارگاه‌ الکترونیک برای شناساندن این دو به یکدیگر بنا شده است.
نماینده ویژه کانون در تدوین طرح ملی تن بر کیلومتر در ادامه بیان داشت: نقش بازارگاه‌‌های الکترونیک در قبال شرکت‌های حمل‌ونقل مشخص است. در واقع بازارگاه‌ها مراتب بالا رفتن راندمان فعالیت حمل‌ونقلی را فراهم می‌کنند و شرکت‌های حمل‌ونقلی می توانند سطح خدمات و خودروهای ملکی خود را افزایش  .
فاضل از کاهش ۱۵ تا ۱۸ درصدی حمل یکسرخالی کالا با شکل گیری بازارگاه‌های الکترونیکی خبر داد و گفت: روزانه بین ۱۱۵ هزار تا ۱۲۸ هزار بارنامه به علاوه حدود ۱۵۰۰CMR  در کشور صادر می‌شود.
مشاور علمی کانون کامیون‌ داران کل کشور همچنین یکی از خدمات نسخه ویژه پنجره واحد هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای کالا را اولین نرم افزار تحت وب صدور بارنامه آنلاین رایگان در کشور  عنوان کرد و گفت:  تا این لحظه ۲۱ هزار و ۳۵۹ بارنامه به صورت برخط صادر شده است و به دنبال دریافت مجوزهای لازم از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای صدور CMR و باربرگ از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای حوزه درون شهری هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا