دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین با نماینده ولی فقیه در استان

ریال نیوز : اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین با نماینده ولی فقیه در استان با هدف مطرح کردن مسایل و چالش‌های حوزه رسانه ، اقتصاد رسانه و ضرورت آموزش و پرورش خبرنگاران تخصصی دیدار کردند .

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات استان قزوین، دیدار هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین با نماینده ولی فقیه در استان پیش از ظهر امروز برگزار شد.

منصور بخشی در این دیدار گفت: خانه مطبوعات نهادی صنفی است و امیدواریم این محیط را از فضای سیاسی دور کنیم و صرفا به دنبال حل مشلات خبرنگاران و رسانه‌ها باشیم.

این عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین ادامه داد: اهالی رسانه معمولا قشر زحمت‌کش با حقوق کم هستند که کمتر دیده می‌شوند، ممکن است وجود خبرنگار حس نشود اما دارای کارایی بالایی هستند، درمجموع این قشر آنطور که باید و شاید به حق خود نرسیده است. 

تاکید بر اهمیت اقتصاد رسانه

وی درباره اهمیت اقتصاد رسانه عنوان کرد: اگر مسئولین استان توجه داشته باشند با داشتن ظرفیت‌های مختلف ازجمله صنعتی بودن، می‌توان کارهای خوبی در حمایت از خبرنگاران انجام داد.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به این‌که باید بین خبرنگار و خبرنگارنما تمایز قایل شد، گفت: ابتدا باید این تفکیک انجام شده و بعد از آن سایر مسایل مانند رفاه و معیشت مطرح شود.

وی ادامه داد: در استان چندین بار مسکن خبرنگاران مطرح و قول‌هایی داده شده، امیدواریم این امکان را برای خبرنگاران فراهم کنیم.
بخشی با گلایه از عدم پاسخگویی مسئولان بیان کرد: در جهان امروز داشتن پیوست رسانه‌ای ضرورت دارد، اما مسئولین ما به این حوزه توجه ندارند و حتی کارهای انجام شده را هم مطرح نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیج برای انتشار اخبار امیدآفرین یک طرح یک روزه برای بررسی سه حوزه برگزار شد که در یک روز بیش از 200 خبرامیدبخش منتشر شده و بازخورد خوبی داشت، باتوجه به نیاز جامعه لازم است این نگاه و چنین طرح‌هایی در دستگاه‌های  مختلف اجرا شود.

مدیران اعتقادی به اطلاع رسانی ندارند

محبوبه امیدوار هم در این دیدار به عدم اعتقاد مدیران به اطلاع رسانی اشاره کرده و گفت: البته این موضوع مختص قزوین نبوده و کشوری است، همواره این شعار مطرح بوده که در اتاق همه مدیران به روی خبرنگاران باز است اما در عمل آنطور که باید انجام نمی‌شود.

دبیر خانه مطبوعات استان قزوین عنوان کرد: آموزش خبرنگاران و مدیران روابط عمومی از نیازهای اساسی است؛ چرا که بسیاری از مدیران روابط عمومی‌ها اطلاعات بروز ندارند.

مهنار اسماعیلی هم با تاکید بر عدم همراهی مسئولین استانی و محلی بیان کرد: لازم است مدیران و مسئولان برای شفاف‌سازی با رسانه‌ها درارتباط باشند اما عدم پاسخگویی آن‌ها باعث شده مردم اخبار را از مبادی غیررسمی و غیرمجاز دریافت کنند که زیبنده نیست.

عاطفه مشایخ موینی هم با اشاره به دغدغه‌های اصحابرسانه به ضرورت حمایت در راستای قدم برداشتن برای مطبوعات تاکید کرد.

شاهد عدم حمایت رسانه‌ها از خبرنگاران مادر هستیم

نفیسه مهرداد یکی دیگر از اعضای هیات مدیره خانه هم با اشاره به اینکه بیشترین تعداد خبرنگاران بانوان هستند، گفت: بانوان هم با حقوق بسیار کم در رسانه فعالیت دارند اما با چالش‌های مختلفی مواجه هستند.

وی ادامه داد: درحال حاضر به فرزندآوری تاکید می‌شود و رسانه‌ها هم به صورت مداوم این را مطرح می‌کنند؛ اما در عمل حتی رسانه‌هایی که ادعای همسویی با جریان انقلابی را دارند بعد از اینکه نیروی آن‌ها دارای فرزند می‌شود او را کنار می‌گذارند.

مهرداد عنوان کرد: دغدغه‌های فعالیت خبر به میزانی زیاد است که اگر خود رسانه هم قبول کند برای فردی که مادر شده فعالیت در این حوزه سخت است؛ از این رو حمایت از بانوان و فرزندآوری باید در عمل هم وجود داشته باشد.

وی بابیان این‌که خبرنگاری هم مانند معلمی شغلی است که وقتی فرد آن را آغاز می‌کند، کنار گذاشتن سخت می‌شود، اظهار کرد: کنار گذاشتن بانوان بعد از ازدواج و مادر شدن توسط رسانه‌ها از نظر روحی هم به آن‌ها ضربه وارد می‌کند.

نقش‌آفرینی خانه مطبوعات برای تمرکز بر موضوعات وحدت بخش

نایب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین هم با اعلام حمایت خانه مطبوعات از بانوان خبرنگار گفت: ترکیب خانه و وجود پنج بانو در هیات مدیره نشان از حمایت عملی دارد.

حسن رجبی با تاکید بر اهمیت جذب حداکثری عنوان کرد: داشتن اختلاف سلیقه طبیعی است اما گاهی شاهد نگاه‌هایی هستیم که افراد تخریب شده و در جلسات دعوت نمی‌شوند.

وی ادامه داد : در خانه مطبوعات سعی می‌شود با کار صنفی به دنبال جذب حداکثری باشیم،ضمن اینکه آموزش هم مورد تاکید قرار دارد و نبود خبرنگاران تخصصی از خلاءهای موجود است.

ضرورت برگزاری جلسات اخلاق رسانه برای همه فعالین خبری

این مسئول اظهار کرد: قشر هنرمند یک طبق روشنفکری دارند که منابع و آموزش مذهبی در آن ها کم است، نیاز داریم آموزش‌هایی تحت عنوان اخلاق رسانه یا سایر موارد با حضور همه فعالین رسانه‌ای برگزار شود و در دعوت‌ها برای این جلسات هم مانند برخی جلساتی که در استان تشکیل می‌شود خط‌کشی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: تفرقه هم یکی از چالش‌های استان است و ما علاقه استانی و نگاه وحدت بخش و تمرکز روی یک مساله را کمتر شاهد هستیم، البته نمونه‌هایی مانند تیم فوتبال شمس آذر و آب آبیک را داریم که به عامل وحدت تبدیل شده، رسانه‌ها باید روی این محورها تمرکز داشته باشند و مسئولین هم در این حوزه نقش‌آفرین هستند.

تمرکز به نقش رسانه‌ها برای حضور حداکثری در انتخابات

رجبی با بیان اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و نقش رسانه‌ها در این حوزه گفت: می‌توان با محوریت خانه مطبوعات جلسات تبیینی در این حوزه برگزار کرد تا شور انتخاباتی ایجاد شود.

نایب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین خاطرنشان کرد: وجود و رونق گرفتن فضای مجازی هم یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، خانه مطبوعات در این حوزه هم می‌تواند نقش داشته و در ساماندهی این فضا و برگزاری جلسه با فعالین این حوزه تاثیرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا