بازداشت دو مدیر سابق یک بانک

ریال نیوز : دادستان تهران از بازداشت دو نفر از مدیران سابق یکی از بانک‌ها خبر داد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از قوه قضاییه، علی القاصی‌مهر دادستان تهران در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه طی گزارشی در ارتباط با پرونده یکی از بانک‌ها، گفت: این بانک از طریق ادغام با موسسه مالی و اعتباری و چند شرکت تعاونی اعتباری دیگر تشکیل شده است که در اموال انتقالی از جانب شرکت‌های تعاونی اعتباری به بانک از طریق ارزیابی غیرواقعی املاک، تضییع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است.

وی افزود: دو نفر از مدیران سابق این بانک در حال حاضر بازداشت هستند و در ارزیابی فقط ۶ فقره پلاک ثبتی، رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال ارزیابی غیرواقعی صورت گرفته است.

القاصی مهر به خرید و فروش ارز سهیمه‌ای اشخاص اشاره کرد و با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این زمینه گفت: بانک مرکزی بابت هر کارت ملی حدود ۲ هزار دلار ارز واگذار می‌کند که این اقدام باعث ایجاد بازار سیاه شده است به نحوی که عده‌ای از طریق اجاره کارت ملی، ارز تعلق گرفته به آن‌ها را دریافت کرده و در قبال آن، رقم ناچیزی بابت اجاره کارت ملی به آن‌ها پرداخت می‌نمایند.

وی ادامه داد: در این پرونده ۵ متهم که از طریق کارت ملی حدود ۳ هزار نفر، چند میلیون دلار ارز از بانک مرکزی دریافت کرده اند دستگیر شده اند.

القاصی مهر در ادامه خاطرنشان کرد: در پرونده یکی از شرکت‌های مطرح پتروشیمی واگذاری سهام دولتی به طور غیرواقعی مطرح رسیدگی است که با پیگیری‌های انجام شده توسط دادسرای تهران بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال به بیت المال بازگشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا