بازدید ” سعید محمد ” از منطقه آزاد اردبیل

ریال نیوز : مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی روز چهارشنبه (17 آذرماه) به منظور بازدید از محدوده منطقه آزاد اردبیل به این استان سفر کرد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «سعید محمد» و هیئت همراه در ادامه سفر دوره ای خود به مناطق آزاد کشور، در بدو ورود با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با امام جمعه، معاونان استاندار، نمایندگان مجلس، فرمانداران و امامان جمعه‌ 4 نقطه‌ پیشنهادی(رضي، گرمي، بيله سوار و پارس آباد)در اردبیل دیدار و گفتگو کردند.
 با توجه به اينكه در مجمع تشخيص مصلحت نظام تنها يك نقطه براي ايجاد منطقه آزاد تصويب شده است، در اين نشست مقرر گرديد پس از بازدید از چهار نقطه پيشنهادي توسط دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و هیات همراه براي تصويب نقاط بيشتري براي ايجاد منطقه آزاد اردبيل در مجمع تشخيص مصلحت نظام اقدام شود.
سعيد محمد و هيات همراه در دومين روز از سفر خود به استان اردبيل از اين چهار نقطه پيشنهادي بازديد كردند و وضعيت موجود را مورد ارزيابي قرار دادند. 
مشاور رييس جمهور در اين بازديد با بیان این که تاکید دبیرخانه شورايعالي بر توجه به ارتقاء وضعیت معیشتی مردم استان در هر چهار منطقه است گفت: بهبود وضعیت معیشت مردم و ایجاد اشتغال در منطقه از اهداف ما در دبيرخانه شورايعالي است و به جد پيگير رفع موانع و راه اندازي اين منطقه هستيم. 
دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري صنعتي و ويژه اقتصادي افزود: تلاش ما بر اين است از همه ظرفیت استان برای این موضوع استفاده کنیم و با همكاري نمايندگان مجلس و پيگيري دبيرخانه شورايعالي، در جلسه اي كه طي هفته آينده با اعضاي مجمع تشخیص مصلحت نظام در این ارتباط خواهيم داشت طرح و نقشه تاييده شده توسط دولت و مجلس مجدد مورد بررسي و تاييد قرار گيرد و مجدداً به همان طرح و نقشه قبلی برگردیم؛ نتيجه مذاكره به سمع و نظر مردم استان اردبیل خواهد رسيد.

گفتني است؛ پس از مشخص شدن محل استقرار دفتر اجرایی منطقه توسط استاندار اردبیل، این دفتر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. 

يادآور مي شود؛ با رأی اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی «مهران» در استان ایلام، «سیستان» در استان سیستان و بلوچستان، «بانه ـ مریوان» در استان کردستان، «بوشهر» در استان بوشهر، «قصر شیرین» در استان کرمانشاه، «اردبیل» در استان اردبیل و «اینچه برون» در استان گلستان به تصویب رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا