برگزاری همایش حقوق مهندسی برای ناظران نظام فنی در قزوین

ریال نیوز : همایش حقوق مهندسی برای ناظران نظام فنی و اعضای دفاتر طراحی و کارشناسان بنیاد مسکن برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد و مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اظهار کرد: برگزاری دوره های حقوق موجب افزایش سطح دانش مهندسین خواهد شد و شرکت در این دوره ها باعث میشود مهندسین بیشتر با مسئولیت هایی که به عنوان یک ناظر ساختمان دارند، آشنا شوند. یک ناظر وقتی نظارت یک ساختمان را می پذیرد باید بداند چه وظیفه ای به او محول شده و باید به کلیه قوانین و مقرارت آشنایی کامل داشته باشد تا در زمان نظارت دچار مشکل نشود و مهارت لازم را در نظارت داشته باشد.

کشاورز بیان کرد: انسان باید همواره در حال آموزش باشد که این امر باعث می‌شود که با آموزه ها سطح دانش و آگاهی افراد افزوده شود. همچنین ناظر باید فردی متعهد باشد تا وقتی که این تعهد نباشد نمی توان امیدوار بود که ساخت و سازها اصولی صورت پذیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز در این همایش عنوان کرد: با توجه به ماده 36 قانون نظام مهندسی در بحث رعایت مقررات ملی ساختمان، موضوع آموزش را بسیار مهم دانسته و باید همواره در جهت بالابردن سطح دانش مهندسین با علم و تکنولوژی روز دنیا گامهای موثری برداشته شود.

شعبانیان تصریح کرد: برگزاری همایش حقوق مهندسین برای ناظرین یکی از موضوعاتی است که موجب میگردد تا آنان نسبت به آشنایی با قوانین و مقررات آگاهی بیشتر بدست آورند تا در آینده دچار مشکل نشوند و گام موثری در راستای کیفی سازی ساختمانها برداشته شود.

وی عنوان کرد: با توجه به تدبیری که در هیات مدیره دیده شده در تلاشیم تا مسائل حقوقی و بیمه ای مهندسین را فراهم نموده تا در آینده نزدیک بحث دوره های آموزشی را به صورت حضور فیزیکی در کارگاه ها برگزار نمائیم تا در زمان حضور در کارگاه ها و شرکت در این دوره ها دچار مشکل نشوند و بتوانیم این دوره‌ها را به صورت کیفی تر برگزار نمائیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ادامه داد: با توجه به تعرفه بسیار کم خدمات نظارت روستایی به دنبال این هستیم تا تعرفه مهندسین ناظر روستایی افزایش یافته و اميدواريم در آینده نزدیک این اتفاق رقم بخورد.

شعبانیان گفت: هر چقدر بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم و حضور بیشتری در پروژه ها هم از نظر حرفه ای و هم از لحاظ فنی داشته باشیم و توقعی که جامعه از مهندسین دارد را بتوانیم برآورده کنیم، می‌توانیم جایگاه خود را افزایش دهیم و این امر مستلزم این است که به کلیه امور مسلط باشیم.

این مسئول اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید در نظر بگیریم استفاده از تکنولوژی های نوین است که در پروژه های بنیاد مسکن می توان از این تکنولوژی ها استفاده کرد و این امر موجب نیاز بیشتر مهندسین و متخصصین در پروژه ها و تاثیرگذاری بیشتر آنهاست.

در ادامه ابوالفتحی مشاور سازمان نیز در خصوص برگزاری دوره آموزش حقوق مهندسین برای ناظران نظام فنی و اعضای دفاتر طراحی و کارشناسان بنیاد مسکن مواردی را به صورت آموزشی توضیح داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 18 =

دکمه بازگشت به بالا