انتقاد شدید از شهردار قزوین بدلیل بی اعتنایی به سیاست های شورای شهر

ریال نیوز : اشدری رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین گفت : شهردار قزوین حق ندارد با بی اعتنایی به سیاست‌های شورا و بودجه مصوب ۱۴۰۲ کارش را ادامه دهد لذا صحبت های اعضای شورا و مصوبات ، مصداق آب در هاون کوبیدن است.

به گزارش ریال نیوز ، فاطمه اشدری ، رئیس کمیسیون بانوان وامور خانواده شورای در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد پیرامون نامه شهردار و هماهنگی درخصوص افتتاح پروژه کمربندی آیت اله باریک بین اظهار کرد: باید این بدعت زشت که پروژه ها ناقص افتتاح می شود را کنار گذاشته و پروژه های شهری را که به صورت کامل انجام شده را افتتاح کنیم تا شیرینی و حلاوت آن به کام شهروندان خوش آید نه اینکه مانند بوستان مادر و کودک پروژه ناقص افتتاح شود .

وی با بیان این‌که پیشنهاد شهرداری برای افتتاح پروژه کمربندی آیت اله باریک بین تاریخ 11 مهر ماه و همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) می باشد افزود: این روزها قرار نیست که با استفاده از نام مبارک اهل بیت(ع) و این روز با سعادت پروژه ها را سمبل کنیم لذا ما به مردم وعده داده ایم و باید به وعده هایمان درست عمل کنیم نه اینکه پروژه را با ایرادات و نواقص افتتاح نماییم.

اشدری با قبول پیشنهاد یکی از اعضای شورا مبنی بر بازدید از پروژه و بررسی دقیق آن خاطر نشان کرد: می توانیم بازدید دقیق را از پروژه داشته باشیم و سپس نسبت به روز افتتاح تصمیم گیری نماییم.

وی با اشاره به این‌که اعضای شورا وضعیت موجود را درک می کنند تصریح کرد: علرغم اوضاع آشفته ای که میان مدیریت شهری ، مدیران و شورای شهر وجود دارد، نباید پرسنل و مدیران گمان برند که وضعیت را درک نمی کنیم چرا که ما هم به کار آنان و اقدامات عمرانی احترام می گذاریم لذا این حق ماست که از مدیریت شهری و شهردار بپرسیم و ایشان هم باید پاسخگوی شورا باشد چرا که ما نماینده همه مردم هستیم و شهردار نیز نماینده شهر از طرف شورا است.

اشدری با بیان این‌که وظیفه شهردار سنگین تر و حساس تر است افزود: مضاف بر اینها برای رعایت حق و حقوق شهر و شهروندان که تلاش می کند بایستی به حق و حقوق و جایگاه قانونی شورا هم اعتنا کند و این حقوق را به درستی به جا آورد. چونکه مطالبات شورا مطالبات مردم است.

وی در ادامه به پروژه تصفیه شیرابه پسماندها اشاره نمود و گفت: وقتی می گوییم پروژه ای را لایحه کرده وآن را ارایه نمایید، ایشان نمی تواند با خرد کردن و شکست معامله کار خود را پیش ببرد چرا که به نوعی جرم است ما وقتی در بحث شیرابه صحبت می کنیم خیلی جالب است که اعضای شورا متوجه شده ایم که این کار اشتباه است لذا باید آقای شهردار لایحه بدهد که اشتباه در اشتباه نشود که ما بگوییم آقای شهردار متوجه اشتباه خود شده است و برای قانونی شدن آن اقدام به ارائه لایحه جدید نماید . در غیر اینصورت هزینه بالغ بر ۶ میلیارد تومان در بحث شیرابه بدون ردیف بودجه ، بدون لایحه و بدون مصوبه در حسابرسی مستمر و نهایی مدیریت شهری را شدیدا دچار چالش خواهد کرد .

اشدری ادامه داد: آیا این پروژه باید همانظور بماند و با بی تفاوتی از آن عبور شود؟ اگر قرار باشد مدیر شهر ما بی اعتنا به سیاستهای شورا کارش را ادامه دهد تمامی تلاش شورا به مانند آب در هاون کوبیدن است ،شورا باید تکلیف خود در این پروژه را بداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا