کمیته امداد به «کارآفرینان» وام می دهد

به گزارش ریال نیوز به نقل از فارس، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اقدامات کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای مددجویان، اظهار داشت: تغییر راهبری در برنامه اشتغال کمیته امداد ایجاد کردیم که فکر می‌کنم می‌تواند مشکل‌گشای معضل بیکاری در کشور باشد.

وی ادامه داد: تاکنون سیستم رفع مشکل اشتغال در کشور کارمند محور بود؛ یعنی افراد به فردی مراجعه می‌کردند تا آنها را در جهت ایجاد اشتغال هدایت کنند و هیچ وقت به دنبال کارآفرین نرفتیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اضافه کرد: با فراخوانی که کمیته امداد اعلام کرد از همه کارآفرینان خواسته است تا با استفاده از ظرفیت ایجاد شغل بتوانند با این نهاد جهت تامین شغل برای  مددجویان همکاری کنند که یکسری خدمات به مددجویان و کارفرمایان ارائه می‌شود که از جمله آنها اگر مددجویان نیاز به وام  یا آموزش داشته باشند به آنها کمک شده و حتی در برخی موارد کمک‌های بلاعوض به مددجویان داده می‌شود.

عبدالملکی یادآور شد: تسهیلاتی که برای کارآفرینان در نظر گرفته شده است شامل پرداخت کارمزد به ازای تعداد شغلی که ایجاد می‌کنند است؛ ضمن اینکه بعضی از کارآفرینان در ازای مشاوره فنی و ارائه آموزش‌ها تسهیلاتی دریافت می‌کنند و تفاهم نامه‌ای بین کمیته امداد و کارآفرینان امضا شده و نحوه انتفاع طرفین در این بین مشخص می‌شود که این می‌تواند شامل تنظیم حق مشاوره،‌کارمزد و سود بازرگانی ازطریق بازار فروش باشد.

وی با اشاره به روش‌های مشارکت کارآفرینان در این طرح، خاطرنشان کرد: کارآفرینان می‌توانند به ادارات کمیته امداد در سطح کشور و وب‌سایت رسمی این نهاد مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام و مشارکت در این طرح اقدام کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره «تعداد مددجویان شاغل و بیکار در کمیته امداد»، ابراز داشت: در 6 ماه اخیر 600 هزار خانوار جدید تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند که تا قبل از ورود این تعداد، 900 هزار مددجوی مستعد بیکار داشتیم که اگر از تعداد 600 هزار نفر مددجوی جدید تحت پوشش نیز 400 هزار نفر بیکار باشند در مجموع، یک میلیون و 350 هزار مددجوی مستعد بیکار یعنی یک سوم بیکاران کشور را شامل می‌شوند.

عبدالملکی با اشاره به نیازهای بودجه ای کمیته امداد در تأمین تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان ، بیان داشت: مهمترین نیازمندی کمیته امداد اعتبارات قرض‌الحسنه است. در چارچوب قانون بودجه هر سال تسهیلاتی در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد که برای سال 98، هزار و 400 میلیارد تومان است؛ در حالی که ما به 3500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: تعیین 1400 میلیارد تومان تسهیلات بر اساس هر شغل 20 میلیون تومان وام بوده است؛ در حالی که مصوب شده است وام تسهیلات اشتغال از 20 میلیون به 50 میلیون تومان افزایش یابد که در نتیجه به 3500 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه احتیاج داریم و درخواست می‌کنیم تا این میزان از 1400 میلیارد تومان به 3500 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا