رشد رضایت‌مندی جامعه هدف از خدمات اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد

ریال نیوز : معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از رشد رضایت‌مندی جوامع هدف از خدمات اجتماعی این بنیاد خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، یاسر اشراقی با اعلام رضایت بالای ۶۸ درصدی دریافت‌کنندگان خدمات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: میزان شناخت مردم از فعالیت‌ها و خدمات بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته از دو سال گذشته تاکنون بیش از دو برابر شده است.

به گفته معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد، این بنیاد فعالیت‌ها و اقدامات خود را در سه حوزه محوری جمعیت، سلامت و عمرانی اجتماعی متمرکز کرده است.

اشراقی در تشریح جزییات این اقدامات خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت، طرح‌هایی نظیر غربالگری تنبلی چشم و اعطای کمک‌هزینه خرید عینک، توزیع مکمل‌های غذایی ویژه بانوان باردار در مناطق محروم، کمک به درمان بیماران سرطانی و پیشگیری از ناشنوایی کودکان اجرا شده و طرح‌های غربالگری اسکلتی و حرکتی و پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان نیز در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین بنیاد ۱۵ خرداد در قالب پویش‌های ملی «مثبت حرکت ۱ و ۲» تعداد ۱۰ هزار دستگاه انواع ویلچر، عصا، واکر و تشک مواج را به کودکان و نوجوانان و سایر جوامع هدف بنیاد در سراسر کشور اهدا کرده است و مناسب‌سازی ۱۰ هزار مسکن معلولین را نیز در دستور کار دارد.

اشراقی درباره اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در راستای سیاست تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت نیز گفت: در قالب طرح‌های جمعیتی بنیاد از جمله پویش‌های «ایران جوان» و «لبخند مادری»، زوج‌های دانشگاهی دارای فرزند، زوج‌هایی از جامعه هدف که صاحب فرزند سوم شده‌اند و خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو مورد حمایت بنیاد قرار گرفته‌اند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد در تشریح فعالیت‌های این بنیاد در حوزه عمرانی اجتماعی نیز گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۸ مدرسه و ۶۰۰ خانه بهداشت در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسیده است و ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی در مناطق کم‌برخوردار کشور در دستور کار قرار دارد که از این تعداد، ۱۱ خوابگاه به بهره‌برداری رسیده و ۵ خوابگاه نیز تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا