برای افزایش تولید نفت از کسی اجازه نمی گیریم

به گزارش ریال نیوز، بیژن زنگنه امروز در  آیین آغاز عملیات حفاری نخستین چاه طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با اشاره به سهم صادرات نفت در بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در صوزت نبود تحریم با تامین منابع محدودی برای احیای چاه‌هایی که تولیدشان به واسطه تحریم کم شده است، صادرات روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت امکان پذیر است و هرگز کاری را که نمی‌توانم انجام بدهم، را نمی‌گویم و صادرات نفت شدنی است.

وزیر نفت تصریح کرد:اوپک پلاس حساسیت و تعهد فراوانی در  خصوص حفظ قیمت دارد و باید منتظر واکنش بازار به تصمیمات اخیر این سازمان ماند.

وی افزود: افزایش تولید نفت حق ایران است و برای تولید به اجازه کسی نیاز نداریم، رقم اعلام شده در بودجه مربوط به نفت خام است و شامل فراورده های نفتی نمی شود.

زنگنه در خصوص ورود شرکت های خارجی  در صورت رفع تحریم به صنعت نفت اظهار کرد: اجازه دهید اول انجام شود و بعد در مورد آم صحبت کنیم.

وی با اشاره به مصوبه دولت درباره رایگان شدن گازبهای مشترکان کم مصرف گفت: حدود ۳۳ درصد از مشترکان خانگی از ابتدای دی ماه شامل تخفیف صددرصدی خواهند شد و برای جبران بار مالی طرح در ۶ ماه آینده  پیشنهاداتی ارائه خواهد شد که می توان دریافت هزینه بیشتر از مشترکان پرمصرف باشد، البته احتمال دارد دولت این طرح را نپذیرد.

وزیر نفت بیان کرد: از مردم برای مدیریت مصرف گاز تقاضا دارم دمای خانه را به اندازه ای گرم نکنند که مجبور به باز کردن پنجره ها شود، برای بهینه سازی موتورخانه برنامه در نظر گرفته شده، در صورت مدیریت مصرف مجبور به محدود کردن گاز صنایع نخواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا