فدراسیون جیتسا در آستانه جهانی شدن با 55 کشور دنیا

به گزارش ریال نیوز، ورزش دفاع شخصی جیتسا بر گرفته از آداب کهن اصیل ایرانیان با مهارت های بسیار بالای رزمی و همگام با علم و متد روز دنیا است که در اصل تجمیعی از مهارت ها و تکنیک ها و تاکتیک های کشور باستانی به شمار می رود. علت نامگذاری جیتسا نیز از همین امر نشات گرفته شده است. ریاست فدراسیون دکتر گرندمستر محمد رضا اتحاد است. این ورزش با پیگیری های مکرر در پی اخذ مجوز از وزارت ورزش بود که با مشکلاتی نیز روبرو شد.

در همین خصوص افشین مباشر عضو ثابت فدراسیون جهانی دفاع شخصی جیتسا معتقد است، با توجه به گستره فعالیت های این هنر رزمی درصدد تاسیس و نهادینه نمودن انجمن مستقل در ایران است که خداروشکر موافقت های اولیه از دستگاه های مربوطه اخذ و به ثبت رسیده است و فی الحال مجوزات در حال تایید نهایی در قوه قضائیه ست که انشاءلله به لطف خداوند تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

این ورزشکار رزمی در ادامه بیان کرد: باتوجه به گسترده شدن حوزه فعالیت های فدراسیون دفاع شخصی جیتسا در مباحث ورزشی مختلف و کمیته های فعال در فدراسیون به منظور برداشتن قدمی موثر و مثمر ثمر در ورزش رشته های ورزشی ای که در کشورمان ساختار مشخصی ندارند را نیز تحت مجموعه این انجمن قرار داده ایم.

وی درباره به ثمر رساندن مربیگری در فدراسیون جهانی دفاع شخصی  به عنوان یک شغل ثابت در عرصه ورزشی کشور عنوان کرد: برای اولین بار در سطح کشور این افتخار را داریم که رسما اعلام نمائیم مربیگری در فدراسیون جهانی دفاع شخصی جیتسا بعنوان شغل در کشور مورد تایید واقع گردیده است.

مباشر در ادامه عنوان کرد: فدراسیون جهانی دفاع شخصی جیتسا دارای ۵۵ نماینده فعال در ۵۵ کشور دنیا است.این امر مهم را این فدراسیون با شعار دهکده جهانی رفاقت جهانی و رقابت دوستانه پیش می برد و هرروز بزرگتر و محبوب تر می گردد.

ورزش فوق مهیج جیتسا آمیخته ای از مهارتهای بالای ورزش‌های آبی،خاکی و هوایی است که همین امر رشته ورزشی جیتسا را خاص و متمایز نموده است.

وی با اشاره به مسابقات جهانی در خصوص این ورزش گفت: در خصوص مسابقات جهانی برای مبحث میزبانی کشورهای : قطر . نپنال . هند . آمریکا . سریلانکا تقاضا داده اند که توسط کارشناسان فدراسیون در حال بررسی و تائید صلاحیت هستند.

 

مباشر در پایان جیتسا را ورزش مردمی و مردم دار دانست و گفت: هدف از تمامی این فعالیت ها این است که اعلام نمائیم جیتسا ورزش مردمی و مردم دار است و در مرحله ی نخست حامی ما خداوند و اهل بیت(ع) و سپس حمایت مردم سرزمینمان را به دنبال دارد .شعار جیتسا کارها بر خلاف دیگر آموزه ها است که اعلام می کنند ( پل های پشت سر خود را خراب نکنید ) ما در جیتسا قاطعانه اعلام می کنیم ( پل های پشت سرت را خراب کن تا پس رفت نداشته باشی ، چرا که تو محکوم به پیشرفتی ).

آموزش های کمیته های مختلف فدراسیون بر این اساس است:

 

۱ . در حوزه ی آموزش و تهمگام سازی با علم دانش روز توافقات رسمی ای با موسسات آموزش عالی تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و برخی از دانشگاه های معتبر صورت پذیرفته است

 

۲ . در حوزه های کسب و کار صنعت ورزش زیر ساختهای بسیار عالی ای تعریف گردیده که به لطف و یاری خداوند سبحان چندین پروژه در حال پیگیری و اجرا هست.

 

۳ . در مباحث حوزه های هنری برای اولین بار در سطح کشور تلفیق هنر رزمی و هنر را آمیخته و در سطوح مختلف فعالیت های خوبی را آغاز نموده ایم .

 

۴ . در مبحث کمیته جهانی بادیگاردی و حفاظت از شخصیت ها به لطف خداوند با مجوزات لازمه از سازمان ها و نهادهای مربوطه تا کنون چندین دوره آموزشی را در اردوگاه مرکزی سپاه پاسداران برگزار نموده و بیش از ۵۰۰ نیرو را آموزش داده و به مهارت های لازمه رسانده ایم و بحمدلله در عرصه ی کار آفرینی و اشتغال زایی و به کارگیری افراد دوره دیده نیز موفق بوده ایم .

 

۵ . از دیرباز ورزشکاران و پهلوانان دستگیر نیازمندان بوده اند از این سو ما هم پیرو نیاکان خود کمیته خیریه ای را راه اندازی نموده و سالانه بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از افراد نیازمند جامعه را تحت پوشش قرار داده و حمایت میکنیم ( از زمان شیوع بیماری کرونا و بروز این معضل جهانی فدراسیون جهانی جیتسا به عناوین مختلفی نظیر : تولید و تهیه و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی و سبدهای معیشتی خانواده ها و … سعی بر همدردی با هم وطنان عزیزمان داشته و همچنین با کمک رسانی حمایتی در طرح شهید سیلمانی یاد شهداء و امام شهداء( ره ) را زنده نگه داشته ایم )

 

۶ . به یاری خداوند به مدت زمان ۲ سال است که اقدام به دایر نمودن موکب اربعین حسینی(ع) در شهر مقدس کربلا نموده ایم که در حال حاضر نیز مشغول فعالیت و پذیرای زائرین ائمه اطهار(ع) هستیم .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا