ورود زمینی و دریایی گردشگران به کشور ممنوع شد

ریال نیوز : معاون گردشگری گفت: ورود گردشگر خارجی به استثناء ۱۲ کشور فقط از مرز هوایی امکان‌پذیر شده و مرزهای زمینی و دریایی همچنان به روی گردشگران بسته است.

به گزارش ریال نیوز، وزارت کشور در دستورالعملی که پیرو مصوبه ستاد ملی کرونا از شنبه چهارم دی ماه ۱۴۰۰ به اجرا گذاشته است، ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافر از هشت کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی و چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک را به مدت ۱۵ روز ممنوع کرد.

در بند سوم این دستورالعمل، ورود اتباع خارجی (غیر از ۱۲ کشور نام‌برده) که دارنده پروانه اقامت معتبر جمهوری اسلامی، روادید تحصیلی، روادید ورود (شامل بازرگانان و تجار)، روادید با حق کار، روادید درمانی (گردشگری سلامت)، روادید سرمایه‌گذاری و دارندگان مُهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه هستند، از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از روز شنبه چهارم دی‌ماه ۱۴۰۰ مجاز اعلام شد، اما توقف دوباره صدور ویزای گردشگری و ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به کشور براساس این مصوبه، با واکنش‌های اعتراضی مواجه شد.

در نتیجه این اعتراض‌ها و رایزنی ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت کشور، این مصوبه و دستورالعمل مربوط به آن اصلاح شد و معاون گردشگری نیز از برداشته شدنِ ممنوعیت ورود گردشگران خارجی صرفا از “مرزهای هوایی” مطابق با رأی جلسه شنبه چهارم دی‌ماه ستاد ملی کرونا خبر داد و تاکید کرد: ممنوعیت ورود مستقیم و غیرمستقیم از ۱۲ کشور مصرح در بندهای اول و دوم دستورالعمل وزارت کشور و مصوبه ستاد ملی کرونا، به مدت ۱۵ روز همچنان برقرار است.

علی‌اصغر شالبافیان همچنین به ایسنا گفت: مرزهای زمینی و دریایی طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا به مدت ۱۵ روز به روی گردشگران بسته است.

دستورالعمل وزارت کشور ابلاغی ۳۰ آذرماه، خروج اتباع خارجی حاضر در کشور از مرزهای زمینی را نیز بدون مانع اعلام کرده است.

اتباع و مسافران مجاز به ورود نیز باید گواهی دو دُز واکسن کووید و گواهی منفی تست PCR را در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت مانده به ورود، ارائه دهند. از مسافران در مبادی ورودی مرزهای هوایی با دریافت هزینه، دوباره تست PCR  گرفته می‌شود. افرادی  که نتیجه تست آن‌ها مثبت شود باید قرنطینه خانگی شوند و شبکه‌های بهداشت شهری مسؤول نظارت بر مقررات قرنطینه خواهند بود.

همچنین، بنا بر اعلام گمرک مطابق این مصوبه، مرزهای زمینی به مدت ۱۵ روز به روی کشورهای همسایه بسته شده است.

این مقررات برای جلوگیری از شیوع بیشتر «اُمیکرون» در ایران تعیین شده و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به مدت ۱۵ روز اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا