بنیاد برکت ۹۳۰۰ شغل برای معلولان درست کرد

ریال نیوز : مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به راه‌اندازی ۳ هزار و ۳۰۰ شغل برای معلولین، از ایجاد ۶ هزار شغل جدید در سال جاری خبر داد.
به گزارش ریال نیوز ، آیین بهره‌برداری از یک‌هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت ویژه معلولین و انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار معلول با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی کشور و آغاز رویداد «حرکت با برکت» با هدف سرمایه‌گذاری در ایده‌های کارآفرینی معلولین برگزار شد.
مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از یک‌هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی ویژه معلولین گفت: افتتاح این تعداد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد ۳ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی را برای معلولین سراسر کشور به دنبال داشته است.
امیرحسین مدنی تصریح کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی یک‌هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ویژه معلولین یک‌هزار میلیارد ریال است. همچنین ۴۰۰ طرح ثبت شده جدید نیز در دست بررسی است.
وی با تاکید بر حمایت از اشتغال خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی ادامه داد: برای سال جاری نیز اجرای ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در روستاهای ۳۵۰ شهرستان هدف بنیاد برکت برای حمایت از خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی هدف‌گذاری شده است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، اولویت این طرح‌ها ایجاد اشتغال برای معلولین و خانواده‌های دارای عضو معلول است.
مدنی خاطرنشان کرد: اجرای این دو هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی برای معلولین و خانواده‌های دارای عضو معلول خواهد شد.
وی افزود: برای تحقق این تعداد فرصت شغلی ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی کشور انجام می‌شود.
مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح رسته‌های شغلی ایجاد شده برای معلولین اظهار داشت: دام‌پروری، خدمات فنی، پرورش دام سنگین، تولید کیف و کفش و پوشاک، صنایع دستی تولید فرش دستباف و پرورش طیور بیشترین سهم را از مشاغل بنیاد برکت به خود اختصاص می‌دهند.
مدنی با تاکید بر حمایت ویژه از اقشار خاص اجتماعی در سال جاری گفت: بنیاد برکت امسال راه‌اندازی ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۲۱۰ هزار شغل خرد و خانگی را در دستور کار دارد که ۲۰ هزار طرح از این تعداد، به اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، خانواده‌های زندانیان، معلولین و خانواده‌های دارای معلول، سربازان و خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل تعلق دارد.
وی از آغاز رویداد «حرکت با برکت» خبر داد و افزود: بنیاد برکت این رویداد را با هدف سرمایه‌گذاری در ایده‌های کارآفرینی معلولین و اشتغال‌زایی برای این قشر برگزار می‌کند.
مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: معلولینی که متقاضی اشتغال هستند می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویداد «حرکت با برکت» به اپلیکیشن برکت به نشانی app.barkat.ir مراجعه یا کد #۸۹۰۰* را شماره‌گیری کنند.
رییس سازمان بهزیستی کشور هم در این مراسم با اشاره به خدمات و فعالیت‌های بنیاد برکت گفت: همکاری‌های بیشتر میان بنیاد برکت و سازمان بهزیستی می‌تواند به نتایج بهتری خصوصا در حوزه اشتغال‌زایی منجر شود.
وحید قبادی دانا افزود: این اشتغال‌زایی به‌خصوص برای اقشار خاصی که پس از یک دوره سخت، به آغوش خانواده و جامعه برگشته‌اند اهمیت مضاعفی دارد.
در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار معلول با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی کشور توسط امیرحسین مدنی و وحید قبادی دانا به امضا رسید. همچنین با برقراری ارتباط زنده ویدیویی با چهار استان لرستان، ایلام، بوشهر و فارس طرح‌های اشتغال‌زایی برکت ویژه معلولین در این استان‌ها افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا