بیت کوین از قله افتاد

به گزارش ریال نیوز، بازارها در نخستین روز هفته پایانی ۲۰۲۰، نوسانات زیادی را تجربه کردند. طلا و بیت‌کوین خلاف جهت یکدیگر نوساناتی داشتند اما در ساعات پایانی روز به آرامش اندکی رسیدند.

بر اساس گزارش اینوستینگ، قیمت طلا روز دوشنبه در ساعت پایانی معاملات نزول کرد  فلز زرد برای اولین بار پس از حدود یک هفته در معاملات آتی به بالای 1900 دلار رسید. دلیل این سرکشی چرخش ناگهانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد امضای بسته محرک مالی ایالات متحده برای کووید۱۹بود.

دوپینگ بازارها با ترامپ

دونالد ترامپ،حدود سه هفته دیگر از کاخ سفید خود خارج می‌شود، اما او هنوز قصد ندارد از مواضع غافل گیرانه خود دست بردارد. او روز پنجشنبه اعلام کرد که بسته کمک 900 میلیارد دلاری برای آسیب دیدگان از همه گیری کرونا و لایحه بودجه  1.4 تریلیون دلاری را که به تصویب کنگره رسیده امضا نمی کند. ترامپ اعلام کرد زمانی این مصوبات را تایید می کند که نمایندگان مجلس توافق کنند که کمک های شخصی 600 دلار را به 2000 دلار افزایش دهند. برای آمریکایی ها انگیزه‌های رئیس جمهور سوال برانگیز به نظر می رسید چون او هفته‌ها در مذاکرات برای تسکین ویروس کرونا شرکت نکرده بود. علاوه بر افکار عمومی بازارها هم متحیر بودند اما ترامپ روز دوشنبه به همان حالت ناگهانی تغییر موضع داد و این لایحه را امضا کرد و گفت که جمهوری خواهان را برای توافق در چک های جداگانه به آمریکایی ها برای جبران پرداخت 2000 دلار قانع کرده است.

عبور طلا از ۱۹۰۰ دلار

با غافل گیری ترامپ و امضای بسته کمک ها و بودجه قیمت طلای تحویل آینده در معاملات روز دوشنبه آسیا برای مدت کوتاهی به بالای 1900 دلار در هر اونس  رسید تا معامله گران را کمی به سود برساند اما بازار مجددا نزولی شد و به زیر 1875 برگشت.

دلیل افت قیمت طلا با سکوت جمهوری خواهان در ساعت معاملات روز دوشنبه نیویورک در مورد امکان پرداخت مبالغ بیشتری به مردم بود. این سکوت از سوی جمهوری خواهان موجب تردید در صحت سخن ترامپ شد و قیمت ها را عقب راند.

در پایان جلسه رسمی روز دوشنبه ، معاملات آتی طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه در نیویورک 2.80 دلار یا 0.1 درصد کاهش یافت و به 1880.40 دلار رسید. بالاترین سطح 1،904.05 دلار بود در حالی که پایین ترین سطح 1،874.05 دلار بود.

قیمت لحظه ای طلا ، که الگوریتم ها و صندوق های تامینی از آن استفاده می کنند تا در نهایت تصمیم بگیرند که جهت آینده را تعیین کنند ، 1.877 دلار بود که 1.55 دلار کاهش را نشان می دهد.

طلا (2).jpg

طلا بفروشید

سایت تحلیلی اینوستینگ،بخشی دارد که در آن با استفاده از الگوهای فنی اقدام به پیش بینی روند بازار طلا می کند. در این بخش سرمایه گذاران می توانند توصیه های این سایت برای آرایش معاملاتی در ساعات و روزهای آتی را مشاهده کنند. امروز این سایت به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کرد در روزهای پایانی سال فروشنده طلا باشند و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نیز همین اقدام را انجام دادند.

سردرگمی بیت‌کوین

بیت‌کوین نیز در روز جاری نوسانات زیادی را تجربه کرد. قیمت بیت کوین پس از عبور از سطح ۲۷ هزار دلار برای اولین بار و در ادامه یک روند صعودی، برای مدت کوتاهی از سطح ۲۸ هزار دلار در صبح دوشنبه گذشت. همچنین ارزش بازار بیت‌کوین نیز از ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت.در حال حاضر ارزش بیت‌کوین به ۲۶ هزار و ۷۰۶ دلار رسید که نسبت به ساعاتی پیش روندی صعودی را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + دو =

دکمه بازگشت به بالا