پیام تبریک مدیرعامل شرکت نوآوری معادن نیکان به مناسبت روز معدن

ریال نیوز : مدیرعامل شرکت نوآوری معادن نیکان در پیامی اول خرداد ماه روز ملی معدن را تبریک گفت.

به گزارش ریال نیوز , دکتر کاظم اسماعیلی، مدیرعامل نوآوری معادن نیکان وابسته به هلدینگ آپادانا و یکی از فعالان بخش خصوصی معدن کشور، به مناسبت نکوداشت روز معدن در پیامی اول خردادماه مصادف با روز ملی معدن را به همه تلاشگران و فعالان این عرصه در کشور تبریک گفت.

متن کامل پیام به این شرح است:
با هر دیدگاه اقتصادی و سیاسی ، بلاشک توسعه ی صنعتی و رونق تولید در کشور عزیزمان ایران تنها بر پایه برنامه ریزی تحول آفرین و استراتژیک در حوزه معدن خواهد بود.

مواد معدنی در حقیقت مانند خون در رگهای صنایع جاریست. معادن تأمین کننده مواد اولیه مورد نیاز بسیاری از صنایع بوده و در امر خودکفایی صنعتی، ایجاد اشتغال مولد و افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه یک کشور نقش بسزایی دارد. بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور، جایگاه ویژه ای دارد. به رغم وجود منابع غنی و متنوع معدنی در کشور میزان بهره برداری از این منابع محدود است. درصورتیکه امکان توسعه اکتشاف بیشتر معادن فراهم شود منجر به رشد صنایع فرآوری شده با ارزش افزوده بالا گردیده و این بخش می تواند سهم معتنابهی در تولید ناخالص داخلی کشور داشته و صادرات غیر نفتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده و از این طریق بخشی از منابع ارزی کشور تامین می گردد.
با توجه به جهت گیریهای وزارت صمت بر اساس اسناد بالا دستی از جمله سیاستهای ابلاغی،‌ سند چشم انداز،‌ برنامه پنجم توسعه و… جهت گیریهای عمده ای در بخش معدن وصنایع معدنی نظیر واگذاری امر اکتشاف به بخش خصوصی، توسعه زیرساخت ها، توسعه فناوری و ابزارها، توسعه صنایع فرآوری شده، ارتقاء سرمایه انسانی بخش، افزایش سرعت توسعه صنعتی کشور با تامین مواد اولیه مورد نیاز آنها، توسعه توازن منطقه ای از طریق اشتغال مورد عنایت قرار گرفته است.توسعه بخش معدن، منافع بسیاری چه به صورت مستقیم (بالا بردن سهم معدن در تولید ناخالص‌ ملی) و چه به صورت غیرمستقیم (اشتغال‌زایی، توسعه در مناطق کمتر توسعه یافته، ممانعت از مهاجرت و…) به همراه دارد.

در پایان این روز را به همه فعالان و اثرگذاران این حوزه و به ویژه کارگران و مهندسان توانمند معادن سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند حی و لایزال آرزوی موفقیت و سربلندی ایشان را مسالت می نمایم.
امید که در سایه همت، تلاش و خودباوری، شاهد توسعه ی پایدار و موفقیت های بیش از پیش بخش معدن و صنایع معدنی باشیم. ان شاالله…

با احترام
کاظم اسماعیلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا