مقاوم‌سازی ۷۰ درصد منازل روستایی تا پایان سال ۱۴۰۵

ریال نیوز : رئیس بنیاد مسکن انقلاب با اشاره به دریافت اعتبار برای ۳۵۰هزار واحد روستایی تاکید کرد در صورت ادامه این روند تا پایان ۱۴۰۵ بیش از ۷۰ درصد مسکن روستایی را مقاوم سازی خواهیم کرد.

به گزارش ریال نیوز ، غلامرضا صالحی با اشاره به این که بنیاد مسکن مولود انقلاب بوده و ۲ ماه پس از پیروزی انقلاب در جهت ساخت و کمک به تامین مسکن محرومین به دستور امام در شهر و روستاها شکل گرفت، گفت: عمران و آبادانی روستاهای کشور و ساخت مسکن در شهر و روستا به بنیاد مسکن محول شده است.

وی افزود: امروز در جبهه دشمن تلاشی را می‌بینیم که در جهت القای ناکارآمدی نظام است و ما وظیفه داریم با تبیین دستاوردها و خدمات بی نظیر انقلاب اسلامی خاصه در روستاها در جهت تبیین کارآمدی نظام موفق عمل کنیم و خدمات را بیشتر نمایان سازیم.

صالحی سخنان خود را با اشاره به تامین مسکن محرومین شهری و روستایی ادامه داد: فعالیت محوری دوم ما بازسازی و آبادانی در زمانِ حوادث و سوانح طبیعی است. این وظیفه بر اساس قانون به بنیاد مسکن واگذار شده چراکه در دولت ساختاری مخصوصِ این امر مهم تعریف نشده و یکی از عملکردهای بنیاد مسکن در زمینه بازسازی، به آبادانی پس از زلزله‌های مختلف در کشور باز می‌گردد.

ما از ابتدا تا زمانی که واحدها را به مردم تحویل می‌دهیم، در کنارشان هستیم و در زمینه بازسازی هم به مردم کمک می‌کنیم؛ عمده ترین فعالیت عمرانی در روستاهاست و اجرای طرح‌های هادی و تامین زمین برای مسکن روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شده است و در ۴۰ هزار روستا خدمات ارائه می‌دهیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که تامین مسکن بخشی از فعالیت‌های بنیاد را به خود اختصاص می‌دهد؛ حال آن که فعالیت‌های بسیار گسترده تری را عهده دار است، خاطرنشان کرد: مطالعات طرح هادی و اجرای آن و نیز بازسازی و بهسازی مسکن روستایی از این جمله است.

وی افزود: در بحث تفکیک و واگذاری اراضی در روستاها، جوانان و افراد فاقد مسکن را اولویت قرار داده و به این افراد مسکن و تسهیلات ارائه می‌دهیم؛ به عنوان مثال در هرمزگان ۱۷۸ هزار واحد مسکونی در دست ساخت داریم و ۵۵ درصد روستاهای این استان مقاوم سازی شده است.

صالحی ادامه داد: یکی دیگر از کارها در سطح کشور، مقاوم سازی مسکن روستایی است؛ بیش از ۴ دهه از انقلاب گذشته و ۵۵ درصد واحدهای نامقاوم روستایی نوسازی شده و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد در کل کشور را شامل می‌شود و خوشبختانه در حوادث بعدی در همان مناطق شاهدیم که هیچ خسارتی به واحدهای مقاوم سازی شده، وارد نشده است.

همچنین برای ۳۵۰ هزار واحد روستایی اعتبار دریافت کردیم و تا امروز نزدیک ۱۵۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شدند و در صورت ادامه یافتن این روند تا پایان ۱۴۰۵ بیش از ۷۰ درصد مسکن روستایی را مقاوم سازی خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این ماموریت فقط در روستاها به بنیاد مسکن محول شده و در شهرها نیز بیش از ۳ میلیون مسکن ساخته‌ایم که با احتساب مسکن روستایی نزدیک به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی می‌باشد.

صالحی افزود: در طول ۴ دهه پس از انقلاب حول مناطق محروم و روستایی فعالیت کرده‌ایم؛ در کل کشور ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم و بنیاد در تمام این روستاها اقدام به طرح هادی کرده است.

وی گفت: این طرح هادی سند توسعه روستایی است که برای انجام هر فعالیتی امکانی به مردم می‌دهد تا هر اقدامی در روستاها اعم از تولید، اشتغال، ساخت مسکن و… را پیاده سازی کنند و در بیش از ۴۰ درصد روستاها نیز بازنگری طرح هادی اتفاق افتاده و طرح‌ها به روز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا