تجارت ۸.۸ میلیارد دلاری ایران با اروپا

به گزارش ریال نیوز، «سید روح اله لطیفی» افزود: حجم صادرات ایران به اروپا در بازه زمانی هفت ماهه سال جاری بالغ بر پنج میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۹۱ تن بوده  که ارزش آن برابر با ۲ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۳۸ دلار بوده است.

وی افزود: در میان کشورهای اروپایی اصلی‌ترین مقاصد صادراتی، ترکیه با یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۸ دلار بوده و پس از آن کشورهای روسیه، آلمان و ایتالیا قرار دارند. کمترین میزان صادرات نیز مربوط به اسکاتلند با ۱۳ هزار و ۹۵۲ دلار بوده است.

به گفته سخنگوی گمرک، ایران به ۳۷ کشور اروپایی از جمله اتریش، آلمان، بوسنی و هرزگوین، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فرانسه، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، هلند، سوئد، اسلواکی و نروژ صادرات داشته است.

لطیفی درباره وضعیت واردات از اروپا به ایران تصریح کرد: در این بازه زمانی از ۴۴ کشور اروپایی واردات انجام شده است که حجم آن بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۲۵ تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۰۳ دلار بوده است.

وی افزود: بیشترین واردات از ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۴۰ دلار بوده و بعد از آن کشورهای آلمان، روسیه و انگلستان قرار دارند.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: ایران در مجموع از ۴۴ کشور اروپایی نظیر انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، چک، سوئیس، سوئد، اتریش، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، ایرلند، کرواسی، هلند، پرتقال، لهستان، اوکراین و روسیه واردات انجام داده است.

به گزارش ایرنا،  ارزش کل تجارت خارجی کشور در هفت ماهه امسال به ۳۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار رسید.  وزن کل کالاهای مبادله شده در این مدت ۸۵ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا