تخصیص ۳۰۰ هزار دلار برای پروژه تحقیقاتی دانشگاهی

به گزارش ریال نیوز به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، یک شرکت استخراج‌کننده طلا، اقدام به سرمایه‌گذاری روی توسعه کیت‌های تشخیص سرطان کرده است، در این فناوری با استفاده از نانوذرات یا الکترودهای طلا و با تغییر رنگ محلول به سادگی می‌توان سرطان را زودهنگام شناسایی کرد، محققان از نانوساختارهای سه‌بُعدی و DNA برای تولید ابزار تشخیصی استفاده کردند.

اوولوشن ماینینگ (Evolution Mining) شرکتی است که در استرالیا اقدام به تولید طلا می‌کند، این شرکت اخیرا مبلغ ۳۰۰ هزار دلار به محققان دانشگاه کوئینزلند داده تا روی ساخت کیت‌های تشخیص سرطان با استفاده از نانوذرات طلا کار کنند.

آنیکا مک‌مانوس از مدیران شرکت اوولوشن گفت: زمانی کهدرباره تحقیقاتی روی نانوذرات طلا شنیدم به دانستن بیشتر درباره این فناوری علاقه‌مند شدم،به ویژه این که در آن از طلا استفاده شده بود، چیزی که در حوزه فعالیت شرکت ماست، این که طلا بتواند جان انسان‌ها را نجات دهد جالب است.

وی بیان کرد: شرکت ما از فرهنگ نوآوری استقبال می‌کند و همچنین پشتیبان حفظ مشاغل مهم در استرالیاست به ویژه اینکه این فعالیت‌ها به تولید کیت‌های تشخیص طبی ارزان منجر شود.

شرکت اوولوشن علاوه‌ بر حمایت مالی ۳۰۰ هزار دلاری، مقداری طلا نیز در اختیار محققان این پروژه قرار داد تا از آن برای سنتز نانوذرات طلا و الکترودهای طلا استفاده کنند.

محققان دانشگاه کوئینزلند پیش از این نشان داده بودند که نانوذرات طلا می‌تواند برای تشخیص سرطان استفاده شود، پژوهشگران موسسه زیست‌مهندسی و نانوفناوری این دانشگاه نانوذرات طلا را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی کردند که می‌تواند از آن‌ها برای تولید تست‌های خونی برای تشخیص زودهنگام و دقیق سرطان استفاده کرد.

مت تراو از محققان این پروژه گفت: ما از حمایت مالی اوولوشن در این پروژه بسیار خوشحال هستیم، این یک اتفاق رویایی است که یک شرکت استخراج معادن طلا نسبت به سرمایه‌گذاری روی تحقیقات پزشکی مرز دانشی علاقه‌مند شده است، این حمایت مالی به ما کمک می‌کند تا با سرعت بالا برای ساخت ابزاری برای تشخیص زودهنگام سرطان اقدام کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا