ترامپ با دو زن معروف آمریکا رقابت می کند

سناتور «برنی ساندرز» و «جو بایدن» چهره های سرشناس حزب دموکرات از ماه گذشته تلاش خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا آغاز کرده اند اما در این میان صحبت از حضور «میشله اوباما» بانوی اول سابق آمریکا و «آنجلینا جولی» هنرپیشه معروف آمریکایی در این رقابت ها است.

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی هنرپیشه ۴۳ ساله سرشناس هالیوود در اظهاراتی احتمال حضور در سیاست را رد نکرد و گفت: هدف من کمک به مردم است. احتمال نامزد شدنم در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. هر جا احساس کنم به من نیاز است حضور دارم.

اوکه فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور پناهندگان است، روز جمعه گفت که برای ایجاد تغییر شاید وارد دنیای سیاست شود.

جولی که مهمان ویژه شبکه چهار رادیوی بی بی سی بود، در مورد مسائل پناهجویان در خاورمیانه نیز صحبت کرد.

جولی تاکنون توانسته چهار بار جایزه گلدن گلوب، دو بار جایزه اتحادیه بازیگران سینما و یک بار جایزه اسکار را ببرد. وی در سالهای اخیر فعالیت های عام المنفعه را دنبال می کند و به عنوان سفیر آمریکا در امور پناهندگان به کشورهای دچار بحران سفر می کند.

میشله اوباما

هر چند بانوی اول سابق آمریکا در گذشته اعلام کرده که تمایلی برای حضور در عرصه سیاست ندارد اما نتایج یک نظر سنجی جدید که در «واشنگتن اگزماینر» منتشر شده نشان می دهد که میشله در صورت ورود به این عرصه رقابتی بسیار نزدیک با بایدن و ساندرز خواهد داشت و البته حمایت مردمی از وی بیشتر خواهد بود.

میشله به تازگی کتاب خاطرات خود را منتشر کرده و برخی معتقدند که این کار برای آماده سازی مقدمات جهت نامزد شدن در انتخابات ۲۰۲۰ است. بی بی سی در این رابطه می نویسد: در برنامه معرفی و تبلیغ کتاب زندگینامه میشله اوباما در واشنگتن که اخیرا منتشر شده، باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا با دسته گلی صورتی روی صحنه آمد تا همسرش را غافلگیر کند. یک تور فشرده برای معرفی کتاب، گفتگوهای داغ درباره سیاست و زندگی مردم آمریکا و البته هر بار حرف به دونالد ترامپ هم می‌کشد.

این می‌تواند حضور یک چهره سرشناس برای کمک به فروش بیشتر یک کتاب یا بخشی از شروع نمایش بزرگ انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا باشد.

«میشله اوباما شدن» عنوان کتاب خاطرات بانوی اول پیشین آمریکا است که به تازگی منتشر شده است. میشله اوباما این روزها سخت مشغول برنامه تور معرفی کتابش است و شهر به شهر سفر می‌کند.

اکثر بلیت‌های برنامه معرفی کتاب وی در شهرهای نیویورک، ‌بوستون، واشنگتن، سن‌خوزه و …فروخته شده و در مواردی تنها بلیت‌های اندکی با قیمت‌های ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار باقی مانده‌اند.

اخیرا گروهی از رای‌دهندگان دموکرات در یک نظرسنجی موسسه مک‌لافن به این سوال که در انتخابات آتی به چه کسی رای می دهید؟ جواب داده‌اند و جو بایدن و میشله اوباما با اختلافی اندک در راس این فهرست قرار دارند.

میشله اوباما دو سال پیش و از زمان سخنرانی‌های انتخاباتی به نفع هیلاری کلینتون، به چهره‌ای شاخص در میان دموکرات‌ها تبدیل شد و همان زمان کسانی از پتانسیل او برای ریاست جمهوری نوشتند. او در این فرصت نشان داد که در سخنوری از همسرش هیچ کم ندارد و می‌تواند با قدرت کلماتش، بر مخاطبانش تاثیر بگذارد.

روزهای سخت ترامپ

این وضعیت در حالی است که ترامپ به موجب تعطیلی دولت، تحقیقات در مورد ارتباط وی با روسیه و دخالت روس ها در انتخابات ۲۰۱۶، پرداخت حق السکوت به زنان، جنگ یمن و حمایت بی قید و شرط از «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، به شدت تحت فشار بوده و مجلس نمایندگان آمریکا بعد از تعطیلات سال نو، پرونده های ویژه ای را علیه ترامپ باز خواهند کرد.

در این شرایط حتی صحبت از استیضاح ترامپ به میان آمده و امروز شنبه هیل بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید از تمایل مردم آمریکا برای استیضاح ترامپ گزارش داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا