۶۱۸ هزار گردشگر وارد قشم شدند

ریال نیوز : رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم از ورود ۶۱۸ هزار و ۵۱۰ گردشگر به جزيره جهاني قشم تا ۶ فرودين ماه ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: ورود گردشگران تاكنون در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهي با اعلام اين مطلب افزود: امسال برنامه‌ریزی مناسبي به‌منظور تسهيل سفرهاي دريايي و اسكان گردشگران انجام شده و هم‌وطنان از سفر به قشم استقبال چشمگيري داشته‌اند.

وي تصريح كرد: در طول يك سال گذشته اقدامات زيادي به‌منظور بهسازي و ساماندهي بنادر و فرودگاه، اماكن اقامتي و تفريحي و اطلاع‌رسانی در خصوص جاذبه‌های بزرگ‌ترین جزيره خليج هميشه فارس انجام شده و نتيجه اين اقدامات رشد گردشگران جزيره را در پي داشته است.

وي بابیان اين كه قشم مقصد اول سفرهاي دريايي در جنوب كشور است، افزود: تا ۶ فروردین‌ماه نزديك ۵۱۰ هزار گردشگر از بنادر لافت و پل و به وسيله خودرو به جزيره وارد شدند كه اين رقم نيز در مقايسه با سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

به گفته فتح الهي، افزايش لندينگ كرافت هاي مسير لافت-پل، لايروبي بندر پل، بهسازي و افزايش گیت‌های ورودي و خروجي اين بنادر موجب شده باوجود افزايش گردشگران، زمان معطلي مسافران براي ورود و خروج به حداقل برسد.

رييس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم همچنين از رشد ۱۲ درصدي ورود گردشگران از فرودگاه بین‌المللی قشم سخن گفت و اضافه كرد: افزايش تعداد پروازها موجب شده تا ديروز بيش از ۱۸ هزار گردشگر از مسير هوايي به جزيره سفر كنند.

وي ادامه داد: بيش از ۹۰ هزار گردشگر نيز از طريق بندر شهيد ذاكري و لافت به جزيره وارد شدند كه اين رقم نيز نسبت به سال قبل با رشد چشمگير ۶۱ درصدي همراه بوده است.

فتح الهي يادآور شد: امسال با هم‌افزایی و فعال‌سازی ظرفيت دهیاری‌ها و شوراهاي اسلامي روستاها و جامعه محلي شاهد توزيع گردشگر در سراسر جزيره هستيم و اين موضوع باعث شده ارائه خدمات به نحو مطلوبي انجام شود.

به گفته رييس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم، همه اعضاي ستاد بسيج شده‌اند تا نوروز ۱۴۰۲ براي گردشگران نوروزي به‌یادماندنی و ايمن باشد و با تمام توان در حال ارائه خدمات به گردشگران نوروزي هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا