بنیاد برکت ۳۶ عنوان کتاب درباره اشتغال منتشر کرد

ریال نیوز : کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اقدام به تالیف و انتشار 36 عنوان کتاب کرده است.

به گزارش ریال نیوز ، دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب اضافه کرد: اقدامات علمی و تحقیقاتی کمیته تحقیق و توسعه منتج به تالیف 36 عنوان کتاب مشتمل بر 3 هزار و 383 صفحه و شمارگان 40 هزار و 700 جلد شده است.

محسن کالوندی تاکید کرد: این کتاب‌ها عمدتا با محوریت اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم و به منظور آشنایی متقاضیان با انواع رسته‌های شغلی به رشته تحریر درآمده است. همچنین آیین‌نامه‌ها و مدل‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی برکت از جمله سحاب، آسمان، آفتاب و مهتاب محورهای محتوایی برخی از این کتاب‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی متقاضیان اشتغال را از جمله مخاطبان این کتاب‌ها برشمرد و تصریح کرد: یکی از ماموریت‌ها و اهداف بنیاد برکت توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی از طریق ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت‌های کسب‌وکار است. در همین راستا، آموزش متقاضیان اشتغال با بهره‌گیری از به روزترین نتایج تحقیقات علمی و دانشگاهی و تجربیات کشورهای جهان در قالب تالیف و انتشار کتاب، یکی از راهبردهای اساسی کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت به‌شمار می‌رود.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت یادآور شد: این کتاب‌های آموزشی در مجموع مورد استفاده مدیران بخش‌های مختلف دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان حوزه اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی، کارآفرینان و رهبران جوامع محلی، محققین دانشگاهی و فعالان کسب‌وکارهای خرد است.

کالوندی خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها همچنین می‌توانند محل رجوع مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت به عنوان بازوها و نیروهای اجرایی اشتغال‌زایی این بنیاد در مناطق محروم و روستایی کشور باشند.

وی ادامه داد: پرورش دام سبک، نیروگاه خورشیدی خانگی، زنبورداری، فرش دستباف، پرورش دام سنگین، کار از راه دور، پرورش مرغ تخم‌گذار، تولید ذرت، پرورش ماهی در قفس، تولید ابریشم، پرورش کبک و تولید کفش از جمله عناوین کتاب‌های منتشر شده در کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت است.

به گفته دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت، محتوای برخی از کتاب‌های دیگر این کمیته به مباحثی همچون راهنمای ورود به کسب‌وکار، مدل جامع پیشرفت مناطق محروم و روستایی، رشد هدفمند برای کولبران، مشارکت مدنی و ضوابط معماری مدارس برکت اختصاص دارد.

کالوندی افزود: نظام‌نامه و دستورالعمل انجام پروژه‌های مطالعاتی، آیین‌نامه آموزش کنشگران طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و آیین‌نامه فقرزدایی و توانمندسازی بنیاد برکت از جمله دیگر عناوین کتاب‌های انتشار یافته در کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت است.

وی یادآور شد: کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت همچنین اقدام به ترجمه 10 اثر به زبان‌های لاتین و عربی نموده است.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت تاکید کرد: اقدامات این کمیته تا به امروز منتج به اشتغال‌زایی برای 233 هزار نفر در مناطق محروم و به‌طور مشخص در 12 هزار و 138 نقطه هدف روستایی شده است.

کالوندی در پایان عنوان کرد: کمیته تحقیق و توسعه تاکنون بیش از 218 جلسه برای تحقیق و توسعه و 328 جلسه در راستای بررسی کارشناسانه اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی و کمک به تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های بنیاد برکت برگزار کرده است.

گفتنی است، علاقه‌مندان به کارآفرینی و کسب‌و‌کار می‌توانند برای دسترسی و بهره‌مندی از این کتب به تارنماهای بنیاد برکت و کمیته تحقیق و توسعه به آدرس‌های barakatfoundation.com و Rndbarakat.com مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا