زیرساخت‌ها برای واردات بیشتر از تولید مهیاست

ریال نیوز : رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: حضور موفق در بازارهای بین المللی با تولید کالای استاندارد و مرغوب ممکن است.

به گزارش ریال نیوز ، مراسم تجلیل از واحد‌های نمونه برتر استاندارد در استان قزوین روز چهارشنبه با حضور ابراهیمی مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد، آقاسیدی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان، سیروس صارمی مدیرکل استاندارد استان و جمعی از مدیران واحدهای صنعتی در استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی بخشنده در این مراسم گفت: همراهی دولت با بخش خصوصی در استان بسیار منطقی و ارزشمند است و ظرفیتی که در استان برای سرمایه گذاری ایجاد شده آنقدر زیاد است که با کمبود زمین مواجه شده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: روند صنعت در استان رو به رشد است و بدون تردید در سال های آینده با کمبود نیروی کار مواجه خواهیم شد لذا به نظر می رسد بایستی از ظرفیت های صنعتی استان بخوبی استفاده کرده و برای صادرات بیشتر اقدام کنیم.

این فعال اقتصادی یادآورشد: حضور در بازارهای بین المللی تنها با تولید کالاهای مرغوب، با کیفیت و استاندارد ممکن می شود و مسئولیت مدیران استان نیز بیشتر شده که امیدواریم همکاری لازم با تولیدکنندگان برای توسعه فعالیت ها مهیا شود.

مهندس بخشنده بیان کرد: کالای قاچاق به تولید داخلی بشدت آسیب می زند که متاسفانه در حال حاضر هیچ نظارتی روی آن نیست و ما انتظارداریم با ظرفیت های قانونی که اداره استاندارد در مبارزه با کالای قاچاق مشابه داخلی دارد برخورد قاطعی در این زمینه صورت گیرد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین اظهارداشت: شرایط تولید در کشور سخت است و به نظر می رسد زیرساختها برای واردات بیشتر از تولید مهیاست و صنعتگر و تولیدکننده درفشار قرار دارد و کسانی که در این وضعیت همچنان چرخ های اقتصاد را به چرخش درآورده اند شایسته تقدیرند.

در ادامه از 13 تن از مدیران عامل، مدیران کنترل کیفی و روسای مراکز آموزشی نمونه استان قزوین در حوزه استاندارد تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا