تولیدکنندگان دنبال آرامش در بازار مواد غذایی باشند

ریال نیوز : وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان انتظار دارد با توجه به اینکه مشتری آن‌ها مردم است، در برخی از مناسبت‌ها و رویدادهای ملی به آرامش در بازار اقدام کنند.

به گزارش ریال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان قزوین، در بازدید از شرکت صنعتی و دامداری در این استان، اظهار کرد: امنیت غذایی در دولت سیزدهم اهمیت بالایی دارد و غذا یک کالای بی‌رقیب است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران در حوزه غذا برای وزارت جهاد کشاورزی بسیار حائز اهمیت هستند، ارزش افزوده بخش‌های دیگر از بخش کشاورزی بیشتر است و باید قدردان سرمایه‌گذاران در این حوزه باشیم.

آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از توسعه شرکت دامداری صنعتی استان قزوین

ساداتی‌نژاد با بیان این که این شرکت دامداری با استفاده از فناوری و دانش جدید فعالیت می‌کند، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور دام هر حمایتی که در توسعه این مجموعه لازم باشد دریغ نخواهند کرد.

وی ادامه داد: این شرکت صنعتی هم تولید می‌کند و هم اشتغال پایدار در حوزه غذا ایجاد کرده است و ما وظیفه داریم در توسعه تولید و ارتقای این مجموعه همراهی کنیم.

مقام عالی وزارت با اشاره به اهمیت تولید خوراک دام در کشور گفت: در بحث خوراک دام ظرفیت‌های بومی در کشور داریم اما هنوز به واردات وابسته هستیم که هزینه بالایی برای کشور دارد، باید به سمت تولیدات داخل و استفاده بهینه از ضایعات کشاورزی برویم تا یک خوراک دام سالم و ارزان تهیه کنیم.

وی افزود: به طور عموم در دنیا این نوع پروژه‌ها توسط شرکت‌های بزرگ انجام می‌شود لذا درخواست ما این است که این مجموعه با استفاده از ضایعات محصولات کشاورزی منطقه خوراک دام تولید کند، این کار می‌تواند در پایداری دامداری‌های کوچک روستایی موثر باشد.

ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد: زحمات این مجموعه پایدار باشد و برای حمایت از توسعه این مجموعه آمادگی کامل داریم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: انتظار ما از تولیدکنندگان این است که در مراسم‌های کشور مانند عید و ماه رمضان قیمت‌ها را متعادل کنند تا همه مردم بتوانند از محصولات تولیدی استفاده کنند و از واسطه‌گری و دلالی در این ایام پرهیز کنند.

وی افزود: درخواست من از شرکت بزرگ صنعتی این است که برای ایجاد آرامش در کشور و شادی آفرینی برای مردم پیشتاز شود و در ایام خاص و مراسم‌ها با کاهش قیمت‌ها مردم را همراهی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا