تنها نهاد دولتی که در دوران اوج گیری قیمت سهام شرکت ها، حراج کرد

به گزارش ریال نیوز، بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی که از طریق سازمان اقتصادی کوثر مالک اصلی شرکت سرمایه گذاری سبحان بود، این شرکت باارزش را درست پیش از صعود شاخص بورس به فروش رسانید.

فروش این شرکت به قیمت 350 میلیارد تومان، آنهم به صورت اقساط، انجام شد و برآوردها نشان می دهد که ارزش کنونی آن حدود 5000 میلیارد تومان است. یعنی سبحان در مقطع کنونی به تنهایی حدود 25 درصد کل ارزش سازمان اقتصادی کوثر ارزش دارد.

به نقل از کدال نگر بورس، زمستان سال گذشته تنها یک قطعه زمین سبحان به ارزش بیش از 119 میلیارد تومان به فروش رسید تا مشخص شود که چه مدیریت زیانباری در فروش شرکت سرمایه گذاری سبحان اتفاق افتاده است.

پس از واگذاری شرکت سرمایه گذاری سبحان، سازمان بازرسی کل کشور و سایر نهادهای نظارتی اجازه ورود به این شرکت برای بررسی مسائل آن را ندارند زیرا دیگر دولتی محسوب نمی شود.

تمام دارایی مدیریتی یک بنگاه اقتصادی در تشخیص روند بازار و پیش بینی ورود و خروج از بازار در کنار بهره وری عملیاتی خلاصه می شود و اگر این اصول بدیهی مدیریتی در مدیریت بنگاه های اقتصادی وجود نداشته باشد، عملا مدیریتی اعمال نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا