ساخت ۷۷ مدرسه و ۱۱ خانه بهداشت در مناطق محروم آذربایجان شرقی

ریال نیوز : مدیر بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام عملکرد این بنیاد در آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

به گزارش ریال نیوز ، حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دیدار با آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه و عضو مجلس خبرگان رهبری به تشریح اقدامات این بنیاد در استان آذربایجان شرقی پرداخت.

علیان‌زادگان تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اقدامات گسترده و دامنه‌داری را در حوزه‌های جمعیت و خانواده، سلامت و عمرانی اجتماعی در مناطق محروم استان آذربایجان شرقی عملیاتی کرده است و در دست انجام دارد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در تشریح اقدامات این بنیاد در حوزه عمرانی اجتماعی در آذربایجان شرقی گفت: ۷۷ باب مدرسه با ۲۷۳ کلاس درس در مناطق روستایی و محروم ۱۸ شهرستان‌ استان ساخته شده است.

وی افزود: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین ۱۱ خانه بهداشت را در ۷ شهرستان استان احداث و تقدیم محرومان کرده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: در حوزه خانواده و جوانی جمعیت و با هدف حمایت از فرزندآوری، ۴۰۰ بسته لبخند مادری شامل تمامی اقلام مورد نیاز نوزادان تا یک‌سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون در استان آذربایجان شرقی صاحب فرزند چندقلو شده‌اند اهدا شده است.

علیان‌زادگان ادامه داد: ۱۸۷ خانواده‌ دارای بیش از سه فرزند نیز که جزو جامعه هدف طرح «ایران جوان» محسوب می‌شوند و از سال ۱۴۰۱ به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، ضمن دریافت کارت هدیه و افتتاح سپرده بانکی به نام فرزند، به منظور دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک عامل معرفی شده‌اند. همچنین ۱۴۸ نفر از زوج‌های نابارور استان جهت دریافت تسهیلات درمان ناباروری به بانک عامل معرفی شده‌اند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به اقدامات این بنیاد در حوزه سلامت اظهار کرد: تاکنون ۵۷۵ کمک‌هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

علیان‌زادگان عنوان کرد: از سوی دیگر، تاکنون ۴۴۳ کودک محروم کم‌شنوا و ناشنوا در استان‌ برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت مورد حمایت قرار گرفته‌اند. همچنین ۳۸۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم ساکن در مناطق محروم استان‌ کمک‌هزینه خرید عینک دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با تاکید بر حمایت از جامعه معلولان یادآور شد: تا به امروز و در قالب پویش‌ «مثبت حرکت» از ۳۰۹ معلول در استان‌ با اهدای تجهیزات توان‌بخشی از جمله ویلچر، واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر حمایت شده است. همچنین مسکن ۱۸۱ معلول در آذربایجان شرقی مناسب‌سازی شده است.

علیان‌زادگان درباره خوابگاه دانشجویی دخترانه ساخته شده در دانشگاه مراغه نیز توضیح داد: خوابگاه دانشجویی دخترانه سردار شهید سلیمانی در زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث شده و از ظرفیت پذیرش ۳۸۰ دانشجوی دختر برخوردار است. برای ساخت این خوابگاه ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و شامل امکانات متعددی از جمله بهداری، سالن ورزش، اتاق مطالعه، سالن رایانه، نمازخانه، اتاق تلویزیون، آشپزخانه و اتاق مهمان می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا