دستاوردهای صفری از «بریکس» تشریح شد

ریال نیوز : معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه کشورمان، نتایج و دستاوردهای اجلاس بریکس در مسکو را تشریح کرد.

به گزارش ریال نیوز، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان درباره دستاوردهای اجلاس بیرکس با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران به دنبال چندجانبه‌گرایی و عدالت در جهان است افزود: «بریکس» باید صدای عدالت‌خواهی اکثریت مردم جهان باشد.

مهدی صفری ابراز امیدواری کرد کشورهای عضو این گروه بتوانند بریکس و جنوب جهانی را به جایگاه شایسته خود ارتقا دهند و جهانی عادلانه‌تر، دموکراتیک‌تر و چندجانبه بسازند و از این طریق، شاهد رفاه مردم کشورهای خود و همه جهانیان باشند.

صفری با بیان این‌که عضویت ایران، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به شکوفایی گروه بریکس کمک شایانی خواهد کرد، افزود: بریکس در سال ۲۰۲۳ و تحت ریاست آفریقای جنوبی، حدود ۲۰۰ رویداد برنامه‌ریزی کرده بود که با موفقیت همراه بودند.

وی در گفت‌وگو با صدا و سیما، با اشاره به آغاز ریاست دوره‌ای روسیه بر گروه بریکس در سال جاری میلادی تاکید کرد: برای سال ۲۰۲۴ نیز ۲۳۵ برنامه تنظیم شده است که گویای آن است که کار بسیار بزرگی در پیش داریم.

اولین نشست نمایندگان گروه بریکس در سال جدید میلادی، پس از سه روز مذاکره و رایزنی فشرده در حالی به پایان رسید که اعضای جدید از جمله ایران، مصر، اتیوپی و امارات، در کنار اعضای اصلی شامل روسیه، برزیل، چین، هند و آفریقای جنوبی، نقشه راه توسعه همکاری‌ها به منظور تقویت چندجانبه‌گرایی، توسعه عدالت و امنیت در جهان، ایجاد ساز و کاری برای استفاده از ارزهای ملی، دلار زدایی و ایجاد ارز واحد بریکس، رفع موانع بانکی، مالی و گمرکی را ترسیم کردند.

هیات کشورمان به سرپرستی مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه و مجید صمدزاده صابر دستیار وزیرامورخارجه در امور بریکس در این نشست حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا