آخرین جزئیات از اصلاح قانون مناطق آزاد

ریال نیوز : نماینده مردم ماکو و چالدران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص اصلاح قانون مناطق آزاد کشور گفت: بحث بازنگری و اصلاح قانون مناطق آزاد، از ابتدای مجلس یازدهم مطرح بود و در حال حاضر با دستور رییس کمیسیون اقتصادی، مسئولیت کمیته بازنگری و اصلاح این قانون به بنده محول شده است.

محمد علیپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فرینا، نبود استاندارد واحد در خصوص وسعت و استقرار مناطق آزاد را عمده ترین مشکل قوانین و مقررات فعلی این مناطق عنوان کرد و افزود: در قوانین و مقررات مناطق آزاد دو مزیت برای این مناطق لحاظ شده است، یکی بحث معافیت مالیاتی 20 ساله و دیگری معافیت مالیات بر ارزش افزوده که متاسفانه در حال حاضر به دلیل برخی قوانین و تصمیمات مسئولان اجرایی به طور کامل اجرا نمی شود.

علیپور در خصوص تامین زیرساخت های مناطق آزاد جدید هم گفت: وقتی منطقه جدیدی به مناطق آزاد اضافه می شود متاسفانه در قانون فعلی مناطق هیچ گونه ساز و کار و مکانیسمی برای ایجاد زیرساخت های این مناطق که چه دستگاه و ارگانی متولی آن است پیش بینی نشده است که ن باید در اصلاح قانون فعلی مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه فلسه وجودی مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال و صادرات محور بودن این مناطق دانست و گفت: در قوانین و مقررات فعلی مناطق آزاد ضعف ها و خلاء هایی وجود داشت که همه این مسائل باعث شد ضرورت اصلاح و بازنگری در قانون مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی حس شود، بر همین اساس کمیته بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مناطق آزاد تشکیل شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در این کمیته محورهایی همچون وسعت مناطق آزاد، شرایط انتخاب مدیران عامل، جایگاه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت پس از تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ایرادات گذشته برطرف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا