افتتاح دانشکده بین المللی در دانشگاه آزاد قزوین

ریال نیوز : دانشکده بین الملل و دفتر امور کنسولی در واحد دانشگاه آزاد قزوین راه اندازی شد.
 

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در این مراسم که دکتر اسماعیل زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین، دکتر وحید بیگدلی راد سرپرست دانشکده بین الملل واحد قزوین، حسین عمیدی رییس نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در استان قزوین، میهمانان کشوری و لشکری، معاونان، مدیران، استادان، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند؛ دانشکده بین الملل و دفتر امور کنسولی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افتتاح و راه اندازی شد.

دکتر جلال درخشه معاون بین الملل و دانشجویان غیر آلی ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی: واحد قزوین یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ ها در پذیرش دانشجویان خارجی است .

وی در جلسه ای که در دفتر ریاست واحد قزوین برگزار شد؛ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر زینالی، دکتر وحید بیگدلی راد و همکاران واحد قزوین در پذیرش و میزبانی از دانشجویان خارجی در سخنانی با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای این دانشگاه گفت: با توجه به سابقه و پیشینه شهر قزوین که به عنوان شهری علمی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی در تاریخ ایران به شمار می رود و هم چنین با توجه به امکانات و ظرفیت های بسیار خوب واحد قزوین، امیدواریم در آینده ای نزدیک شرایط پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی بیشتری را در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های بلند مدتِ دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش و ثبت نام از دانشجویان غیر ایرانی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد دانشجویان خارجی در کشور در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند و از این نظر دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسزایی را دارا بوده که این امر نشان از وجود زیرساخت ها، امکانات خوابگاهی مناسب و هم چنین تلاش و همت همکاران این دانشگاه است.

دکتر درخشه یادآور شد: حضور و تحصیل دانشجویان خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باعث ارتقای رنکینگ بین المللی این واحدها می شود و ایجاد بسترهای مناسب برای جذب و افزایش دانشجویان خارجی از رویکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی در پایان با تشکر از نهادها و سازمان های دخیل در امر پذیرش و ثبت نام دانشجویان خارجی در دانشگاه های آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: واحد قزوین به عنوان چهارمین واحدی است که دفتر امور کنسولی در آن واحد تاسیس شده و امیدواریم این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به عنوان سفیران فرهنگی برای ایران اسلامی محسوب شوند.

دکتر اسماعیل زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین: با حمایت مسوولان، این دانشگاه توانایی جذب بیش از ۲ هزار دانشجوی غیر ایرانی را دارا می باشد.

وی در این مراسم، ضمن خیر مقدم به میهمانان در سخنانی با تشکر از حمایت های صورت گرفته از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای اعطای مجوز بین المللی و هم چنین پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی در سخنانی گفت: در حال حاضر هزار و 30 دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه ثبت نام کرده اند و امیدواریم با حمایت های مسوولان و با توجه به وجود زیرساخت های بسیار مناسب در این دانشگاه هم چون خوابگاه های مجهز، مراکز علمی و تحقیقاتی، آزمایشگاهی و امکانات رفاهی هم چون سالن های ورزشی، استخر ها و همینطور حضور استادان برجسته و پرسنل زحمتکش و توانمند امیدواریم این تعداد به بیش از ۲ هزار دانشجوی غیر ایرانی افزایش پیدا کند.

دکتر زینالی یادآور شد: حضور دانشجویان خارجی به عنوان یک فرصت بسیار خوب برای کشور محسوب می شود چرا که این عزیزان ضمن آشنایی با فرهنگ و ادب فارسی و ایران  اسلامی می توانند به عنوان سفیران فرهنگی، انقلاب اسلامی را به جهانیان بشناسانند.

در ادامه حسین عمیدی رییس نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در استان قزوین ضمن تقدیر و تشکر از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سخنانی حضور دانشجویان غیر ایرانی را بهترین فرصت برای شناساندن ایران اسلامی دانست.

گفتنی است: در حال حاضر دانشکده بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دارای بخش هایی مختلفی نظیر دفتر کنسولی، روابط بین الملل، امور مالی، پذیرش و ثبت نام و مرکز آموزش زبان فارسی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا