مخالفت چین با تحریم ایران

ریال نیوز : وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی، تاکید کرد که پکن با هرگونه تحریم غیرقانونی و یک‌جانبه ایران مخالف است.

به گزارش ریال نیوز ، وانگ وِنبین، سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره تحریم اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت که چین با هرگونه تحریم یک‌جانبه و غیرقانونی علیه تهران مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این تحریم‌ها گفت: چین با تحریم یک‌جانبه و غیرقانونی بدون دستور شورای امنیت سازمان ملل و بر پایه قوانین بین‌المللی، مخالف است.

وی افزود: ما خواستار آرامش و خویشتنداری تمام طرفین هستیم و از تمام اقدامات دیپلماتیک در راستای دستیابی به راه‌حلی صلح‌آمیز برای حل و فصل بحران اوکراین و همچنین تلاش‌ها برای همکاری و کاهش تنش، حمایت می‌کنیم.

اتحادیه اروپا دیروز سه مقام ارشد نظامی و یک کارخانه تولید پهپاد ایران را تحریم کرد. بنا به ادعای بی‌اساس اروپایی‌ها، این تحریم‌ها به اتهام مداخله ایران در تولید و تحویل پهپاد به روسیه، علیه تهران وضع شده است.

این در حالی است که امیرسعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تاکید کرده که ایران «قویا» هرگونه اتهام بی‌اساس درباره تأمین پهپاد برای مسکو و استفاده از آن در جنگ اوکراین را رد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا